De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 27 mai 2009

Eclere


O rețetă mult așteptată de către cineva... Draga mea, în sfârșit am reușit să fac și pozele!

Așadar și așa deci, să povestesc.

Sunt mai multe etape de realizare, cu pauză între ele. De răcire. Activitățile în sine nu durează mult. Doar că unele necesită migală. Una, mai exact.

Etapa 1 (totul durează maxim 5 minute)
Pe ochiul cel mai mic, la foc mic mic mic pun într-o crăticioară
  • 250 ml de apă
  • 100 ml ulei
imediat cântăresc
  • 150 gr de făină
  • un vârf de cuțit de sare e amestecat cu făina
iar când ce e pe foc dă în primul clocot iau crăticioara de pe flacără, arunc în ea toată făina, pun din nou pe ochi amestecând bine bine cu un tel.
Cam așa arată rezultatul:

Pauză de răcire. Maglavaițul trebuie să se fi răcit complet ca să pot continua. De obicei, etapa asta o fac dimineața, cât doarme bebe. E rapidă și silențioasă :).

Etapa 2 (prepararea - vreo 10 minute plus coacerea)
Pun cuptorul la încins.
Transfer maglavaițul într-un lighenaș de plastic (că e taaaare plăcut să bagi mixerul în cratița de tablă). Pregătesc la îndemână
  • 4 ouă
Pun un ou, mixez bine. Mai pun unul, mixez bine. Și tot așa până la epuizare... Epuizarea ouălor, evident. Înainte de a mai adăuga un ou, curăț paletele de aluat. La sfârșit obțin o cremă tare, care totuși poate fie trecută printr-o seringă sau printr-o pungă.
Poze după primele 2 ouă, după al treilea și de la sfârșit:

Fac gogoșelele cu seringa pe hârtia de copt din tavă. Dau la cuptor, la treapta 2 din 8. Până la minutul 20 nici nu mă uit la ele (și mai ales nu deschid cuptorul). De obicei le las cam 25 - 30 de minute. Îmi dau seama după culoare că sunt coapte.

De data asta mi-au ieșit 44 de gogoșele. Rotunjoare și goale înăuntru.

Pauză de răcire.

Etapa 3 (cea migăloasă)
Tai partea de sus a gogoșelelor ca niște căpăcele, dar nu de tot. Le las să atârne într-o parte.
Pregătesc crema, care de cele mai multe ori e de vanilie.. De-a lungul vremii am folosit (toate cele cumpărate - de la Dr. Oetker):
  • Pudding (1 plic nu ajunge pentru toate gogoșile, din 2 plicuri rămâne)
  • Creme Ole amestecat cu Întăritor de frișcă (1 plic nu ajunge pentru toate gogoșile, din 2 plicuri rămâne puțin); asta am folosit acum
  • Cremșnit (asta mi s-a părut cea mai bună și ușoară variantă; un pachet ajunge pentru toate gogoșelele)
  • cremă pasticcera făcută în casă - clar este cea mai bună; dar migăloasă.
După ce am umplut toate gogoșile și le-am așezat cât mai lipite una de alta pe un platou, pregătesc
  • glazură de la Dr. Oetker
punând un pic mai multă apă decât scrie pe pachet, să fie mai... curgătoare.

Nouă ne plac eclerele cu multă glazură și de aceea folosesc 2 pachete. De data asta am avut în casă unul de cioco și altul de caramel. Am înghesuit câte 22 de eclere pe 2 platouri diferite și le-am ornat pe rând, așa cum am încercat să surprind în poză.

La început, puneam glazură cu lingurița pe fiecare ecler și întindeam cu un cuțit, de mă ocupam o oră și ceva cu treaba asta. E drept, arătau chiar ca cele de la cofetărie, dar ... sunt minunate și așa.

Sursa rețetei: aici.

2 comentarii:

Alexandra spunea...

Ok, pe astea promiti ca NU le faci cand vin pe la tine? :)))))) L-am intrebat pe Ionut cum a fost prajitura cu capsuni. A spus ca buna, da' lasa prajitura, sa vezi eclerele cum au fost!!! De ce nu ma mira? Io il intreb de fructe pe ciocolativoru' de barbata-miu:))))
Pup si mi-e dor de voi.

Irina spunea...

Fatăăăăăă, și nouă ne e dor de tine. Ce ți-o fi trebuit ție suiedezește nu știu :P. (Atenție! Glumă proastă!)
Întâlnirea de aseară: mai săracă un pic...
Pupici mulți mulți mulți.
Mai intră pe mess, mai vorbim, pare că am fi mai aproape(deși nu suntem :( ).
Și promit să nu fac eclere când vii tu. Sau măcar să nu le scot din frigider.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.