De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 30 septembrie 2009

Tort cu cremă de ciocolată și cu vișine



Am tot ezitat să postez rețeta asta. Pentru că am făcut niște greșeli în executarea acestui tort.

Dar a fost foarte bun și nu aș vrea să îl uit. Mai ales că a marcat schimbarea prefixului la această petrecere :).

Încă de la conceperea blatului am făcut o gafă. Văzând pozele gospodinei desăvârșite de la care am preluat rețeta, am considerat că ar ieși un tort mult prea mare pentru câte persoane eram la petrecere. Așa că am decis să fac o jumătate de porție.

Evident că nu era suficient și a trebuit să mai fac și cealaltă jumătate.

Per total, pentru blat am avut nevoie de:
  • 6 ouă
  • 250 gr zahăr
  • 10 linguri de apă
  • 300 gr făină
  • un praf de sare
  • 1 plic praf de copt


În poza de mai sus, doar jumătate din cantități.

Am uns forma de tort cu unt și am tapetat-o cu făină.

Am aprins cuptorul.

Am amestecat făina cu praful de copt și cu sare.
Am separat albușuri de gălbenușuri.
Am mixat gălbenușurile cu zahărul, adăugând cam la 1-2 minute câte o lingură cu apă. Asta până ce s-a topit zahărul și am avut o alifie în vas.


Am început să cern câte o parte din amestecul cu făină (cam 4-5 ture) și am omogenizat.
Am bătut albușurile spumă tare. Am încorporat spuma în aluat amestecând ușor cu o lingură de lemn.


Am lăsat la cuptor la treapta 1 din 8 cam 25 de minute.
Vorbesc de jumătate din cantitate. Pentru că, repet, eu am făcut blatul din 2 foi executate separat.
Dacă aș fi facut din cantitatea totală de ingrediente, sigur ar fi trebuit să las mai mult.

În sfârșit, după repetarea tuturor operațiunilor descrise mai sus, am avut și eu un blat întreg:



Pentru cremă, am folosit:
  • 150 gr ciocolată (o parte cu lapte și alta amăruie)
  • 3 ouă
  • 100 gr zahăr
  • 200 gr unt
  • 3 fiole esență de rom

Am pus zahărul cu ciocolata la topit în baie de aburi.


Când s-au topit, am adăugat câte un ou, omogenizând după fiecare.

Am mai amestecat câteva minute până ce s-a mai îngroșat puțin, apoi am dat deoparte și am lăsat să se răcească.
Iar pe unt l-am pus să se încălzească. De fapt, sa ajungă la temperatur camerei :).


Când cele 2 condiții de mai sus au fost îndeplinite (răcirea completă, respectiv încălzirea), am amestecat cele 2 chestiuni. Am pus și romul și am mai mixat puțin.


Am pus crema la frigider cam o oră.

Am cotrobăit prin cămară după un borcan de vișine ca aici.

M-am apucat de „montat” tortul.

Jumătatea de blat numărul 1. Sirop de la vișinele despre care vă vorbeam mai sus. Doar că aici a fost a doua gafă. Am pus muuuult prea puțin.

Păhărelul pe care îl vedeți l-am umplut și l-am folosit la ambele părți de blat. Cred că trebuia de cel puțin 3 ori mai mult.

Asta e.

Am pus crema peste blat.
Vișine peste cremă.

Am dat încă vreun sfert de oră la frigider.
Cât să însiropez și a doua parte de blat.
L-am scos (pe tort), am pus capacul.


Văzând eu că vișinele au început să curgă, am aplicat pe lateral niște nucă amestecată cu biscuiți (totul măcinat).

Am făcut și glazura din:
  • 160 ml frișcă lichidă
  • 100 gr zahăr
  • 100 gr cacao
  • 160 ml apă
  • 10 gr gelatină
  • 60 ml apă rece
Am amestecat frișca, zahărul și 160 ml de apă într-o crăticioară. Am pus la foc mic. Am adăugat și cacao. Am omogenizat. Am lăsat vreo 4-5 minute pe foc.

Imediat am pus apa rece peste gelatină. Am lăsat-o să se umfle.

După vreo 10 minute am pus gelatina peste amestecul cu frișcă. Am omogenizat. Și am lăsat să se răcească de tot.

Glazura e foarte lichidă, chiar și răcită. Se așează foarte ușor pe tort. Iar după ce a stat la frigider se întărește.

Sursa pentru blat: aici.
Sursa pentru cremă: aici.
Sursa pentru glazură: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.