De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 29 iunie 2009

Waffe lemon-cioase


Waffe! Zeci de rețete pe net. Tot ce imi lipsea era aparatul de făcut. L-am găsit (cu greu) la un magazin online, am așteptat vreo 2-3 săptămâni să vină, dar a meritat din plin.

De data asta am făcut unele cu aromă de lămâie. Foarte bune.

Am folosit:
  • 125 gr de unt - topit și lăsat la răcorit
  • 250 ml lapte
  • 150 gr de zahăr tos
  • 3 ouă
  • 1 linguriță de coajă de lămâie
  • 2 linguri zeamă de lămâie

  • 250 gr de făină
  • 1 linguriță de praf de copt
  • un praf de sare

Primul set de ingrediente într-un castron și mixate bine, restul în alt castron, amestecate.

Amestecul de făină - cernut în primul castron și apoi mixare până la omogenizare.

Am pus aparatul în funcțiune.
(E foarte tare aparatul ăsta. Mă avertizează luminos când e gata waffa. Între timp mai pot trebălui prin jurul lui.)
Aici, ustensilele necesare: aluatul și aparatul (ha! ha! ha! glumă de autobază), polonic mic (cam 2 și jumătate = o waffă), o căniță cu ulei pe fund și un penson de silicon (la fiecare a doua waffă ung plăcile), o paletă pentru scos.

La acest aluat, waffa trebuie modelată cu polonicul. Între cele două plăci aluatul se coagulează imediat și nu are formă completă dacă nu o fac eu din start. Așa nu e bine:

Mi-au ieșit 10 waffe.

Cum mâncăm waffele?
Simple
Pudrate cu zahăr
Cu dulceață
Cu piure de fructe
Cu budincă / cremă de vanilie și cu fructe

Sursa rețetei: aici.

2 comentarii:

Amalia spunea...

Foarte bine arata waffele , mi-ai amintit ca nu am mai facut demult :). Imi place blogul retetele sunt bine explicate si variate . Te imbratisez cu drag si sper sa incerc si eu macar o reteta de la tine pentru ca sunt tare faine.

Irina spunea...

Mulțumesc mult!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.