De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 27 octombrie 2009

Tort „Pădurea neagră”



Sâmbătă la ora 14 am aflat că mergem în vizită. Stăpâna casei își sărbătorea ziua de naștere într-o casă nouă.

Grea încercare pentru mine.

La ora 15 m-am apucat de tort și la ora 18 ieșeam pe ușă cu tortul gata :). Foarte mândră am fost de mine.

Cum am făcut?

Am aprins cuptorul.
Am uns forma cu unt și am tapetat-o cu făină - de data asta forma de inimă.

Blatul:
  • 200 gr făină
  • 250 gr zahăr
  • 70 gr cacao
  • un plic praf de copt
  • un praf de sare

  • 450 gr lapte (cântărit, nu măsurat în ml)
  • 35 gr ulei (cântărit, nu măsurat în ml)

Cele două grupe de ingrediente - amestecate fiecare în categoria ei:

Am început să torn câte o treime din lichid peste solid și să omogenizez.

Pââână am obținut asta:


Am turnat în formă.


Am dat la cuptor la foc mic (1/8) cam 50 de minute.


Numai nu am suflat în blat ca să se răcească. După vreo oră am riscat și l-am tăiat în două, deși era călduț încă. Și mi-a venit ideea salvatoare: am scos jumătățile pe balcon.

Între timp am măsurat 300 ml frișcă lichidă pe de o parte și 100 ml pe de altă parte.
Am bătut băț cele două cantități separat și le-am păstrat la frigider.

Când blatul era rece, am uns jumătatea de jos cu dulceață de cireșe.


Am pus peste cele 300 ml de frișcă bătută.

Am pus capacul.


Cu restul de 100 de ml de frișcă am ornat capacul atât cât m-am priceput. Am pus peste frișcă fulgi de ciocolată, ireșe din dulceață și sirop de la dulceață.

Foarte gustos a ieșit!

Sursa rețetei: aici.


Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.