De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 20 februarie 2012

Prăjitură cu muuultă ciocolată






Iniţiativa Amei a devenit tradiţie deja :).

În luna Februarie am avut onoarea să îmi fie alocat chiar blogul ei: Ama în bucătărie. Chiar că provocare...

Am început să re-frunzăresc paginile ei până ce am dat peste reţeta de ciocolată împachetată în prăjitură :)))) - denumirea oficială: Prăjitura cu ciocolată.

Rapid de executat, otravă din punct de vedere caloric ... nu am mai stat pe gânduri.

Am folosit:
  • 150 gr ciocolată amăruie
  • 150 gr ciocolată cu lapte
  • 100 gr de margarină Unirea (nu aveam unt în casă)
  • 3 ouă
  • 160 gr zahăr (pentru că am folosit şi ciocolată cu lapte 200gr mi s-a părut o cantitate cam mare)
  • 120 gr făină
  • o linguriţă rasă praf de copt
  • esenţă de rom
  • un praf de sare
  • o mână bună de miez de nucă
Am pus la topit în baie de aburi margarina şi ciocolata neagră. După topire şi omogenizare am lăsat puţin la răcorit.

Am pus cuptorul la încins la 160 de grade (foc foarte mic).

Am mixat bine ouăle cu zahărul şi cu sarea. Am început să adaug crema de ciocolată cu margarină. După omogenizare a urmat făina amestecată cu praful de copt. La sfârşit: esenţa de rom.

Între timp am pregătit şi tava: unsă cu unt şi tapetată cu făină.

Am oprit mixerul. Am adăugat ciocolata cu lapte tăiată cubuleţe şi nuca ruptă. Am amestecat cu spatula.

Am turnat aluatul în tavă şi am zgâlţâit-o bine să se uniformizeze.


La cuptor 30 de minute.

O prăjitură interesantă, pufoasă în interior cu o crustă crocantă. Ar merge foarte bine călduţă cu îngheţată malaga deasupra (care să se topească apetisant). Doar în imaginaţie deocamdată: nu mai scăpăm de guturai în veci dacă şi punem în aplicare :).

2 comentarii:

Ramona Alina spunea...

Aratã delicios:)

Irina spunea...

Este delicioasă şi ... otrăvitoare :))). Nu am curaj să număr caloriile la o firmitură :P.

Mulţumesc pentru vizită, Ramona Alina!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.