De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 4 august 2009

Gogoși austriece - Krapfen


Nu pot să zic decât wow! Foarte bune au ieșit.

Am folosit:
  • 500 gr de făină
  • 1 ou
  • 35 gr de zahăr
  • 60 gr de unt la temperatura camerei
  • 250 ml apă călduță (2 cești a 125 ml fiecare)
  • 35 gr de drojdie
  • 1 plic zahăr vanilat
  • coajă de lămâie
  • 7 gr de sare (a fost cam mult, data viitoare voi pune 5 gr)

Am pus 125 de ml de apă peste drojdie și am amestecat bine până aceasta din urmă s-a topit.
Ar fi trebuit să păstrez 125 ml de apă și sarea, iar din restul ingredientelor să încheg aluatul. Eu nu am fost atentă și am pus și sarea de la început. Dar am avut noroc și totuși au crescut gogoșile mele.
După ce s-a închegat aluatul am început să torn câte puțin din ceilalți 125 de ml de apă și să frământ și să frământ. După ce s-a terminat apa, mi-am dat seama că aluatul e muuult prea lipicios și am mai adăugat câte puțină făină și am frământat până când nu s-a mai lipit. Din păcate, nu știu câtă făină a mai intrat.

Am lăsat o jumătate de oră aluatul la dospit.

Am întins foaie de cam 1 cm grosime. Am tăiat cercuri cu o cană. După ce am epuizat foaia, iar am întins, iar am decupat, iar ultimele 2 gogoși le-am făcut cu mâna să arat oarecum ca celelalte.


Le-am acoperit și le-am lăsat 2 ore la dospit.


Am pus tigaia la încins cu vreo jumătate de litru de ulei. Luam gogoașa cu o spatulă și la prăjit cu ea, întâi pe o parte, apoi pe cealaltă.


Gogoșile trebuie să plutească, nu să cadă pe fundul tigăii. Dacă se întâmplă asta, mai trebuie lăsate la dospit.

Le-am scos pe hartie absorbantă și le-am pudrat cu zahăr.

Am făcut o cremă de vanilie din 2 gălbenușuri și am umplut o parte din gogoși folosind o seringă de prăjituri. Când au mai rămas cam două linguri de cremă, umplusem doar vreo 6-7. Am turnat peste crema rămasă niște cremă de ciocolată (gen Finetti sau Nutella) și am omogenizat. Și am mai umplut vreo 6-7. Restul până la 28 au rămas goale.


Sursa rețetei: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.