De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 27 august 2009

Tort de clătite



Tort făcut cu mare drag gândindu-mă la copiii care vin la ziua de nume a Nataliei.
Rezultatul: adulții extaziați la maximum :)). Așa că m-am grăbit să îl postez.
Sper ca extazul să nu se datoreze celor 2 linguri de rom Bacardi folosit :)).

Așaaaa. E vorba de un tort, așa că povestea e puțintel mai lungă.

De seara am pregătit cele două creme.

Mi-a luat cam o oră pentru că am întrecut măsura cu precauțiile și le-am făcut pe rând. Puteam foarte bine să le fac în paralel. Dar, deh, grijă de mamă, mă înțelegeți.

CREMA 1: cremă de vanilie

Ingrediente:
  • 200 gr zahăr
  • 500 ml lapte
  • o jumătate baton de vanilie
  • 4 gălbenușuri
  • 50 gr de făină
  • un praf de sare

Rețeta completă și metoda de preparare: aici.

”CREMA” 2: mere

Ingrediente:
  • 50 gr de stafide
  • 2 linguri rom Bacardi

  • 700 gr de felii de mere
  • 3 linguri suc de lămâie
  • 100 gr de zahăr

  • 1 linguriță rasă scorțișoară
  • 1/2 linguriță rasă cardamon
  • 1/4 linguriță rasă nucșoară

  • 50 gr nuci rupte în bucăți mai mici (nu pisate)

Am înecat stafidele în rom. Asta a fost prima acțiune pe care am făcut-o. Au cam zăcut așa cel puțin o oră.

Feliile de mere le-am pus într-o oală cu capac, am turnat lămâia și zahărul peste ele, am amestecat și am lăsat la foc mic, amestecând din când în când (mai spre rar, ca să nu se sfărâme). Am lăsat cam 15 minute (începând de la primul contact cu flacăra).


Am dat oala de pe foc. Am pus stafidele, condimentele și nucile.


Am amestecat ușor să nu se sfărâme merele, dar până s-a omogenizat bine. Merele se scăldau într-un sos care a folosit foarte mult la înmuierea clătitelor.


Asta a fost cu cremele. Le-am lăsat să se răcească bine. Le-am pus în caserole. Și la frigider cu ele.

A doua zi dimineață am copt clătitele. Mi-au trebuit 12 clătite.
Am avut mare noroc: tigaia mea de clătite are exact același diametru cu forma mea de tort cu pereții detașabili.

Bun!
Am topit niște unt. Am uns bine bine forma de tort peste tot peste tot.

Am pus la bază o clătită.


Am tăiat 4 clătite în jumătate și am așezat ”pereții” tortului.


Am pus un strat de cremă de vanilie.


Clătită. Strat de mere.


Clătită. Vanilie. Clătită. Mere. Clătită. Vanilie. Clătită. Mere. Clătită. Vanilie. Închis ”pereții”.


(Rezumat: 4 straturi de cremă de vanilie, 3 straturi de mere)

Clătită deasupra.


Am uns cu unt topit deasupra. Am împrăștiat 2 linguri cu zahăr pudră vanilat.
Am băgat la cuptorul preîncălzit și am lăsat la treapta 2 din 8 20 de minute.

După ce s-a mai răcit puțin i-am pus platoul în cap și l-am răsturnat.

După ce s-a răcit de tot, l-am băgat la frigider.

GLAZURA:
  • 50 gr ciocolată amăruie
  • 50 gr ciocolată cu lapte
  • 100 gr de frișcă lichidă (Hulala)

Am pus totul pe foc mic, amestecând din când în când, până s-a topit ciocolata.
Am omogenizat bine. Am răsturnat într-un castron potrivit pentru mixare.
După ce s-a răcit, am băgat la frigider.

Cu aproximativ o oră înainte să sosească musafirii, am scos amestecul de ciocolată, am băgat mixerul câteva minute la viteză maximă.

Am îmbrăcat tortul cu această cremă, ajutându-mă de un cuțit cu lamă lată. Nu prea îmi iese asta cu întinsul cremei, eram și în criză de timp, așa că nu m-am străduit să nivelez prea tare.


Am bătut puțină frișcă Hulala, am pus într-o pungă, am rupt colțul și am ornat cum m-a tăiat inspirația :)).


Dacă la capitolul imagine nu a strălucit, la gust a fost ... teribil. Toată lumea în extaz.

Așa că: MULȚUMESC, Laura, pentru minunata rețetă!

Update 27.03.2010: Am făcut tortul acesta folosind drept crema 2 acest concentrat de fructe uscate. O nebunie de arome. Un pic mai puțin de muncit pentru că la concentrat muncisem anterior.


5 comentarii:

Anonim spunea...

Eu am zis deja ce parere am:)))) Daca imi mai dai tort, mai zic:))))

Anonim spunea...

Eu fiind in cautarea unei retete de tort bun, rapid si interesant aceasta reteta cred ca le intruneste pe toate. Felicitari pentru reteta si succes !!!

Irina spunea...

Să înţeleg că l-ai făcut?

Dacă da, eşti mulţumit (-ă) de rezultat?

Dacă nu, spor!

Mulţumesc pentru aprecieri!

Anonim spunea...

Nu l-am facut inca dar va fi in curand date fiind toate sarbatorile care se apropie. Eu sper sa placa mai ales nepotilor mei .. 3 la numar. Dar in mod sigur va placea sotului meu care este cel mai fervent degustator al bucatelor mele.Feliciatari pentru locul obtinut in festival. eu oricum gasesc foarte bune retetele tale.... mai ales cea de "cartofi copti de doua ori" ( sunt tot eu care scriu acum ).Numai bine si mergi drept... inainte !!

Irina spunea...

Tortul este minunat.
Sunt convinsa ca le va placea tuturor, mai ales daca apuca sa stea si la frigider ceva ceva.
Este foarte racoritor si usor.
Si foarte ... de iarna!

daca mai ai timp, sa-mi spui cum a iesit si ce efecte ai produs :)

Multumesc inca o data si din nou SPOR!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.