De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 29 iunie 2010

Calzone





O pizza plăcintă. Relativ ușor de făcut. Apetisantă! Inclusiv reîncălzită la microunde după ce s-a răcit.

Ingrediente aluat (pentru 6 plăcințele):


  • 150 ml apă călduță
  • 20 ml ulei de măsline (2 linguri pline ochi)
  • 8 gr drojdie proaspătă (uscată: 3 gr)
  • 13 gr zahăr
  • 5 gr sare
  • 250 gr făină

Am amestecat drojdia cu zahărul și cu puțină apă călduță până ce prima s-a topit.
Am pus în mașina de paine ingredientele: apă, ulei, sare, făină, amestec cu drojdie.
Am ales programul Aluat (15 minute frământare), apoi am lăsat la dospit cam 40-50 de minute.

În timpul dospirii am pregătit umplutura:

Am călit 2 fire de ceapă verde tocată împreună cu o jumătate de ardei gras tăiat felii.


Am adăugat o jumătate de cutie de roșii tăiate cubulețe, sare, piper, chilli, oregano. Am lăsat la foc mic până ce a mai scăzut lichidul.


Am tăiat măsline, șuncă, telemea de capră. Am ras cașcaval.


Am împărțit aluatul dospit în 6. L-am lucrat pe blatul uns cu ulei, nu pe pat de făină.
Am întins în 6 ovale, mai mult cu mâna decât cu sucitorul.

Am înțepat aluatul ușor cu furculița.
Pe jumătate din fiecare oval am pus compoziție: cașcaval, amestec cu roșii, măsline, telemea, carne, cașcaval.
Am pliat jumătatea goală peste și am lipit marginile tot cu ajutorul furculiței.


Am transferat în tavă cu ajutorul unei palete. Ce vedeți sub hârtia de copt este un ziar (întreg, nu doar o foaie). Pont de la mama, ca să nu îmi mai iasă coaja tare. Și a avut efect. Sărut-mâna, mama!
Am mai lăsat vreo 30 de minute la dospit, timp în care am pus și cuptorul la încins.
Am uns cu ou bătut.
Am presărat oregano și busuioc.


La cuptor, 5 minute la treapta 4 din 8, apoi încă 30 de minute la treapta 1 din 8.


Minunate!



Sursa: aici.



4 comentarii:

maria elena spunea...

Ce fain!

Irina spunea...

Mulțumesc, Maria Elena! Și pentru vizită și pentru apreciere :).

Maria spunea...

Foarte bine arata si trebuie sa fie gustoase placintutele ! Felicitari pt blogul minunat !

Irina spunea...

Mulţumesc, Maria!

Chiar sunt foarte bune. Cu atât mai mult cu cât aluatul nu iese gros. Eu sunt foarte mulţumită de ce a ieşit şi sigur ne vom mai distra cu ele :)).


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.