De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 4 aprilie 2010

Mini tarte cu fructe uscate





Sunt foarte aromate. Și arată frumos, dacă e timp de bibilit la ele. Eu nu prea am avut, recunosc.
Un alt avantaj: cică pot fi congelate (cât sunt incă necoapte :) ), la nevoie scoase din congelator și puse la cuptor. Eu nu am încercat încă. Având doar 12 forme de tarte nu am mai avut cum sa mai și congelez. Dar voi încerca și revin cu impresii.


Am folosit:
  • 225 gr făină
  • 125 gr unt (la temperatura camerei)
  • 25 gr zahăr pudră
  • un praf de sare
  • 1 gălbenuș de la un ou mic
  • 3 linguri apă rece
  • 300-400 gr concentrat de fructe uscate
  • 1 alt gălbenuș de la un ou mic (pentru uns)
  • zahăr brun pentru presărat
Am făcut aluatul foarte repede:
amestecat făina cu untul
adăugat zahărul pudră

adăugat gălbenușul și apa

frământat până obținut o bilă
Am pus bila în folie alimentară și la frigider cu ea pentru 30 de minute.

Eu aveam ouă de țară, mici miculuțe. Dacă e de folosit ou din comerț, e necesar doar unul, bătut puțin. La aluat se pune o linguriță. Iar restul (amestecat cu o linguriță de lapte pentru „înmulțire”) se folosește pentru uns la sfârșit.

Am uns formele de tartă cu unt și am presărat făină.
Am dat drumul la cuptor - treapta 2 din 8.

Am întins foaie din aluat. Am decupat 12 cercuri, că atâtea forme de tartă am. Le-am pus în forme.Am pus concentratul de fructe uscate.

Iar am întins foaie, iar 12 cercuri, dar cu un mic cerc decupat în mijloc (am folosit lingura mare de la mașina de pâine ca să fac asta).

Le-am pus deasupra. Am uns cu gălbenuș. Am presărat zahăr brun.


La copt 15 minute, întors tava (am un cuptor tare nărăvaș), încă 2-3 minute. Și cam asta a fost!


Sursa: aici.


2 comentarii:

Luminitanaty spunea...

Sarbatoarea Sfanta a Invierii Domnului sa reverse asupra voastra sanatate, belsug si bucurii, iar Lumina din Noaptea Sfanta sa va ridice sufletele spre noi trepte spiritoale si sa va calauzeasca pasii pe drumul vietii.

Irina spunea...

Urările să se întoarcă inzecit la voi! Mulțumesc, Naty!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.