De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 15 mai 2009

Pizza ... Mini pizza


Trebuie să fiu sinceră și să spun că de câte ori am încercat să fac pizza acasă, nu prea am avut succes. Aspectul lăsa de dorit, consistența blatului lăsa de dorit. Eu însămi nu prea am fost mulțumită, darămite asistența... (mai ales soțul meu).
Eheheeeee, dar de când am descoperit această rețetă, lucrurile s-au schimbat radical. Aproape în fiecare săptămână o execut. Spre sfârșitul ei, al săptămânii. Pentru că în weekend de obicei plecăm, iar frigiderul se cere "curățat".
Iată ce am gasit de data asta pe acolo:
  • sos pentru pizza
  • roșii
  • ceapă verde
  • ardei gras
  • mușchi ardelenesc
  • cașcaval
  • brânză de capră
  • măsline

Am inceput cu sosul pentru pizza, pe care l-am amestecat cu o roșie tăiată cubulețe (de data asta nu am curățat coaja; altădată am curățat-o). După gusturile noastre, am adăugat puțin busuioc și puțin oregano (sosul de pizza la tub e deja condimentat, mă refer la sare, piper).
Am continuat cu ceapa, ardeiul si carnea pe care le-am tăiat și le-am pus la călit in 2 linguri de ulei de măsline.
Între timp, am frământat aluatul din:
  • 250 gr de făină
  • 1 cub de drojdie care are 25 gr
  • 1/2 de linguriță de sare (3 gr)
  • 1/2 de linguriță de zahăr (3 gr)
  • 2 și 1/2 linguri de ulei de măsline (merge și ulei de floarea soarelui, deși nu am făcut niciodată așa)
  • 125 ml de lapte (se poate și cu apă)
Laptele l-am încălzit la microunde, am pus zahărul și drojdia și am amestecat până ce acestea din urmă s-au topit.
Peste făină am pus sarea, uleiul și amestecul cu lapte și am frământat bine.


Pe masa unsă cu puțin ulei am întins o foaie subțirică și nu prea, care se voia dreptunghiulară. Dar niciodată nu reușesc să întind foile dreptunghiulare. Mai exersez.

Pe foaie am împraștiat sosul cu roșia, deasupra amestecul călit la tigaie, apoi măslinele și brânzeturile.
Am rulat cât de strâns am putut.
Capetele de aluat le-am înfundat în rulou, ca să nu curgă compoziția.


Am tăiat felii de 2-3 centimetri.
Cam atâtea au ieșit:



Pentru că nu am știut când vine zmeul acasă, am lăsat tava astfel preparată până când a trimis buzduganul :P. Au fost vreo 30 de minute și au crescut frumos.



Am uns cu ou bătut ca să le dau față și am bagat în cuptorul deja încins la treapta cea mai mică. După 25 de minute am început să le verific din când în când, dar au stat cu totul cam 40 de minute.
Sursa rețetei: aici.


5 comentarii:

Alexandra spunea...

Vai, ce mi-ai facut.... :)

Irina spunea...

Ți-ai amintit :))?
Sau doar ți-am făcut poftă?

Alexandra spunea...

Pai puteam pentru ca sa uit???? Je???? Jame!!!! Si evident ca mi s-a facut si pofta!

Ruxi spunea...

Buna ideea ta!Mai ales ca sunt si aspectuoase, numai bune pentru diverse aniversari etc;)

Irina spunea...

Mulțumesc pentru vizită și pentru aprecieri.
Doar că nu este ideea mea. Eu sunt un simplu executant :). Sursa este trecută la sfârșit.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.