De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 24 septembrie 2009

Kugelhopf - brioșă alsaciană



Nu mă așteptam să iasă o așa bunătate pufoasă. M-am apucat de ea pentru că mi-am propus să fac (pe cât posibil) toate rețetele din cartea de la mașina de pâine. Am ales-o prima pe asta pentru că Natalia este o mare amatoare de stafide și pentru că aveam (aproape) toate ingredientele în casă.

Am folosit:
  • 120 ml lapte
  • 210 gr unt
  • 3 ouă
  • 5 gr sare (1 linguriță de la mașina de pâine)
  • 90 gr zahăr
  • 530 gr făină
  • 7 gr drojdie uscată (3,5 lingurițe de la mașina de pâine)

  • 150 gr stafide
  • 2 fiole esență de rom Dr. Oetker
  • 50 gr migdale măcinate (în rețeta originală erau trecute alune întregi, dar eu nu aveam în casă nici alune nici nuci)

Buuuun!
Am topit untul la microunde și l-am lăsat să se răcorească.
Am încălzit puțin laptele (tot la microunde).
Am turnat romul peste stafide și am completat cu apă cât să le cuprindă. Am amestecat.

Am pus la mașină primul set de ingrediente, exact în ordinea menționată mai sus. Cu precizarea că ouăle le-am bătut puțin cu furculița cât să se amestece gălbenușurile cu albușurile.


Am setat programul „Desert” (numărul 4 la modelul meu de mașină) și mi-am văzut de treabă. După aproximativ o jumătate de oră, când a țiuit mașina, am pus și stafidele stoarse de apă și migdalele.

Cam asta am scos de acolo:


Nu m-am înșelat: Nataliei i-a plăcut foarte mult.

Iată și sursa:



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.