De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 30 martie 2010

Blat cu ciocolată





De Florii am făcut un tort cu denumirea Tort Tiramisu cu ciocolată. Foarte bun :).

Încep odiseea cu blatul. Voi scrie cantităţile din reţeta originală. Dar ţin să menţionez că iese un tort imens din toate ingredientele. Data viitoare voi face doar jumătate de porţie.

Am folosit:
  • 200 gr unt (la temperatura camerei; eu folosesc Napolact, care se înmoaie destul de repede)
  • 250 gr zahăr
  • 6 ouă
  • 210 gr făină
  • 40 gr Inka (în reţeta originală praf de cappuccino, dar eu nu aveam în casă)
  • 1 plic şi jumătate (15 gr) praf de copt
  • 50 gr ciocolată topită (în baie de aburi, adăugând o lingură de frişcă lichidă şi o fiolă de esenţă de rom)
  • 25 ml cafea
  • un praf de sare

Am pus la fiert apa pentru baia de aburi.
Am separat gălbenuşurile de albuşuri.
Am uns tava de tort cu unt şi am tapetat-o cu făină.
Am aprins cuptorul - treapta 2 din 8.
Am amestecat bine bine făina cu Inka şi cu praful de copt.
Am pus ciocolata cu o lingură de frişcă lichidă şi cu romul la topit pe baia de aburi.

Am băgat mixerul puţin în unt, cât să îl împrăştii :).
Am adăugat zahărul şi gălbenuşurile.
Am mixat bine bine bine.
Am adăugat cafeaua şi ciocolata topită (care era fierbinte; am avut o strângere de inimă că se vor coagula ouăle, dar nu s-a întâmplat nimic, slavă Domnului!). Am mixat repede.
Am pus şi amestecul de făină şi am omogenizat.
Am bătut albuşurile spumă tare cu un praf de sare (na că scriu şi versuri :P).
Am încorporat spuma în aluat uşor cu ajutorul telului.
Eeeeei, şi aici m-am prins că este foarte multă compoziţie. Tortul urma să fie şi plimbat cu maşina vreo sută şi ceva de kilometri, aşa că trebuia să încapă în capacul de la paltoul meu de tort.
Aşadar, am mai uns 2 forme de ceramică cu unt şi le-am tapetat cu făină. Am făcut un tort mare rotund şi unul mai mic dreptunghiular.

Am dat la cuptor. După 20 de minute am scos formele dreptunghiulare. Tortul mare a mai stat 15 minute.

Data viitoare voi folosi cafea decofeinizată, pentru că Natalia a fost destul de agitată după ce a mâncat.

Sursa: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.