De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 20 mai 2009

Sărățele

Hmmmm... Căldură mare! La iarbă verde o bere rece ... foarte bun!
Și, asortat, niște sărățele minunate de ronțăit.

Foarte simplu și rapid de executat din:
  • 250 gr brânză sărată
  • 250 gr unt / margarină (sau amestecate)
  • 300 gr de făină
  • 1 linguriță praf de copt
  • gălbenușuri de ou (pentru uns)
  • chimen

Brânza poate fi de burduf, telemea sărată, ce am prin casă, dată prin răzătoarea mică dacă e nevoie. Cel mai ușor îmi este cu brânză de burduf.
Spun gălbenușuri pentru uns deoarece nu mi-a ajuns niciodată unul singur pentru ambele foi.

Din primele 4 ingrediente menționate frământ un aluat până când consider eu că sunt bine omogenizate.
Aluatul îl pun în folie alimetară și îl las la frigider cel puțin 40 de minute.
După acest timp, dau drumul la cuptor să se încingă, iau jumătate din aluat și încerc să întind o foaie dreptunghiulară de aproximativ jumătate de deget grosime. Spun încerc pentru că nu mi-a ieșit niciodată dreptunghiulară. Mai exersez!
Ung foaia cu gălbenuș de ou, tai în bastonașe, presar chimen și le pun ușor în tavă pe hartie de copt. Partea cea mai migăloasă e asta, cu pusul în tavă. Aluatul se lipește puțin de blatul de lucru, mai ales dacă e cald, așa că fac bastonașele mai scurte, ca să le pot manevra. Pun foarte puțină făină pe blat pentru că mi-e frică să nu iasă prea tari.
Repet treaba și cu a doua jumătate de aluat.
Le coc la treapta cea mai mică a cuptorului, vreme de 15-20 de minute. Am două tăvi de dimensiuni diferite. În funcție de tavă și de grosimea foii de aluat, timpul de coacere diferă puțin. Oricum, de la minutul 10 încep să le verific, iar culoarea lor strigă când e momentul să le scot. Și le iau imediat și din tavă, pentru că aceasta e incinsă și dacă le las acolo, ele se mai coc nițel :).

Rețeta am luat-o de aici.


4 comentarii:

Angi spunea...

Am incercat reteta si au iesit foarte bune! Sotul meu care e fan bere a fost foarte incantat!

Irina spunea...

Și al meu. Doar că și-a dat seama prea târziu că îi plac. Atunci când a mai cerut el, deja erau pe terminate :)).

reea spunea...

Minunate! le-am facut si cu chimen si cu susan si cu cascaval!

din pacate au iesit prea putine pentru ce cerere am avut:)

Irina spunea...

Nu-i nimic, Reea, problema ta are rezolvare foarte simpla :)) - portie dubla / tripla ... Si chemi prietenii sa te ajute la taiat.

Multumesc pentru vizita si pentru timpul acordat sa imi spui de realizarile tale.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.