De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 13 mai 2009

Orez cu lapte


În general, asta e mâncarea ei de la ora 17. Pot să o prepar cât doarme ea și este foarte gustoasă. Uneori fac porție dublă și avem și noi, cei doi, desert de seară.
Ingredientele și cantitățile sunt următoarele:
  • 90 gr de orez
  • 100 ml apa
  • 100 ml lapte
  • un praf de sare
  • 1 plic zahăr vanilinat
  • 1 lingură de miere de albine
  • fructe sau dulceața
Principiul pentru fierberea orezului, așa cum îl stiu eu, este următorul: se folosește același recipient pentru măsurarea orezului și a lichidului (de exemplu o ceașcă pentru cafea). Sunt necesare 1 recipient plin cu orez și 4 recipiente pline cu lichid.

Astăzi am făcut porție dublă, ca să avem si noi desert :).
Orezul îl spăl bine. Îl pun la fiert, la foc mic mic mic, cu apa in care am pus puțină sare. Amestec din când in când.
Când apa e absorbită, torn și laptele (încălzit la microunde), amestecând la fel.
Când ajunge la consistența asta
iau oala de pe foc, adaug zahărul și mierea, amestec bine.
Din cantități duble, cam atât a ieșit:
Astăzi am folosit măr și banană, tăiate cubulețe, pe care le-am amestecat în bolul ei când laptele era încă fierbinte. Rece fiind, orezul cu lapte avea o savoare nemaipomenită. Mi-a părut rău că nu am pus și pentru noi fructe.

Despre LAPTE
Folosesc laptele UHT, pentru că e foarte comod pentru mine. Nu necesită fierbere.
La orezul cu lapte, întotdeauna se arde pe fundul cratiței :((. Știe cineva vreun truc să scap de această parte neplăcută? Mulțumesc!

2 comentarii:

Alexandra spunea...

Vezi ca sunt in comert oale cu fund dublu, fix pentru fiert laptele fara sa dea pe afara. Le umpli fundul dublu cu apa si poti sa fierbi in ele lapte, orez cu lapte, gris cu lapte, paste de orice fel (ok, nu spaghetti, ma refer la paste scurte) si mamaliga fara sa ti se mai lipeasca nimic de nimic.

Irina spunea...

Săru-mâna! Voi căuta.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.