De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 8 mai 2012

Prăjitură cu nucă

Aseară am avut chef de experimentat. Rău de tot :)! Și, deși la prima vedere a fost un dezastru, s-a dovedit o treabă foarte gustoasă. Data viitoare, cu puțină atenție, va fi și aspectuoasă treaba asta :).

Se întâmplă 3 etape și am folosit următoarele ingrediente:
Aluatul:
  • 55 gr untură
  • 100 gr unt
  • 100 gr zahăr
  • 1 ou
  • 3 linguri smântână
  • 400 gr făină din care am luat o lingură bună (nu chiar cu vârf)
  • 2 linguri pline cu cacao (nu chiar cu vărf)
  • 1 plic praf de copt
  • un praf de sare
  • esență de rom

Crema:
  • dulceață de caise

  • 4 albușuri
  • 250 gr zahăr
  • 250 gr nucă măcinată
  • un praf de sare
  • esență de rom

Glazura:
  • 4 gălbenușuri
  • 200 gr zahăr pudră

Având toate acestea pregătite, am purces la treabă.
Am înspumat cu mixerul untul, untura și zahărul. În timp ce aparatul lucra de zor la viteză maximă am pus și oul, apoi smântâna.
Am amestecat făina cu cacao, cu praful de copt și cu sarea.
Am lăsat mai ușor cu viteza. Am început să pun câte o lingură din făinoase. La un moment dat mixerul meu a dat semne de oboseală, așa că l-am lăsat în plata Domnului și am frământat cu mâna. Aluatul s-a format foarte repede.
L-am împărțit în două. O parte: foaie cu mâna în tavă. Cealaltă parte ar fi trebuit să aștepte cuminte în frigider până îi venea rândul, dar nu m-a dus capul :).


Am pus cuptorul la încins la 170 grade.

Am scotocit în cămară după dulceața de caise și am întins un strat generos.


Am pus iar mixerul la treabă pentru cremă: albușurile cu puțină sare până ce au format spumă tare. Am pus în ploaie zahărul (fin) și am lăsat aparatul să meargă până ce s-a făcut spumă de bezea. Am pus și nuca și esența și am omogenizat cu lingura. Apoi am turnat toată treaba peste dulceață.


Aici a venit partea distractivă: să întind a doua foaie. Am încercat să o formez cu mâna pe hârtie de copt, am chemat ajutoare să o pun capac prăjiturii, dar atât am fost în stare :)))  :


Probabil cu aluatul rece și mai tare ar fi fost mult mai bine. vom vedea.

La cuptor la 170 grade (foc mediu spre mic) pentru 50 de minute.


Cam cu 15 minute înainte să scot prăjitura m-am apucat să amestec bine cu o lingură de lemn gălbenușurile cu zahărul pudră.

Când am scos-o imediat am aplicat pasta cremoasă ca o smântână și foarte galbenă (am avut ouă de țară) deasupra și am întins-o repede cât am putut eu de uniform ca să mai ma(s)ch(i)ez dezastrul. Nu a ieșit chiar rău :).


Cert e că aromele aduc aminte de copilăria noastră, a celor de peste 30 de ani. Frumoase vremuri :)!

Sursa rețetei: aici.



4 comentarii:

adriana gherman spunea...

Dacă ţi-a plăcut gustul, aspectul contează mai puţin. Si cum să nu fie bună combinaţia de nucă, spumă, gem, cacao. O seară bună să aveţi!

Irina spunea...

Mulțumim, Adriana!

Unknown spunea...

Pai eu cred ca a fost minunata, la ce ai pus acolo...iar sectiunea chiar arata bine!

Irina spunea...

Foarte gustoasă a fost. Și a trezit multe amintiri :)

Mulțumesc pentru vizită și pentru aprecieri, Poliana!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.