De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 19 august 2010

Blat negresă



Aproape toată lumea înconjurătoare (mie) este fan ciocolată.
Așadar încerca tot felul de combinații ... ciocolătoase.

Am făcut acest blat din:
  • 5 ouă
  • 200 gr zahăr
  • 200 ml ulei
  • 100 ml apă
  • 270 gr făină (aici am păstrat cantitatea din rețeta originală: 300 gr, dar a ieșit cam dur)
  • 1 pliculeț praf de copt
  • 30 gr de cacao (2 linguri cu vârf)
  • un praf de sare

Am bătut gălbenușurile cu zahăr până la „albire”. Am început să adaug uleiul câte puțin, mixând continuu.


Apoi am procedat identic și cu apa.


Am amestecat prafurile toate. Am încorporat în amestecul cu gălbenușuri.

Am bătut albușurile spumă tare.


Am amestecat totul ușor cu telul, jos în sus, aerând aluatul.

Forma de tort cu pereți detașabili: cu hârtie de copt pe fund, apoi unsă cu unt și tapetată cu făină.


La cuptor, foc mic, vreo 40 de minute.

A ieșit un blat mare. Eu l-am tăiat doar în două, dar merge și în trei.

Sursa: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.