De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 23 iunie 2009

Cremă de vanilie (crema pasticcera)


O cremă fină, care poate avea consistență mai moale sau mai tare în funcție de timpul de fierbere, și, cel mai important, o cremă foarte aromată.

Am folosit:
  • 100 gr de zahăr
  • 500 ml lapte
  • o jumătate baton de vanilie (am tăiat pe lung, am răzuit semințele din el și le-am amestecat în lapte)




  • 100 gr de zahăr
  • 4 gălbenușuri
  • 50 gr de făină
  • un praf de sare

Primele 3 ingrediente au fost amestecate la rece, apoi am pus cana la foc mic. Atunci când a început să fiarbă, am dat deoparte, să se mai răcorească.

Ultimele 4 ingrediente au aterizat într-o oală pe care să o pot pune pe foc și în care să pot folosi și mixerul.
Albușurile din castronel sunt în congelator. Voi ține minte că sunt 4 și voi face o prăjitură ceva.

UPDATE: Am făcut o prăjitură din albușuri: aici.

M-am apucat să mixez gălbenușurile și restul bine bine, până la omogenizarea completă.
Cam așa arăta situația:



când m-am apucat să picur câte puțin lapte (încă fierbinte), fără să opresc mixerul.

Când în oală am avut aceeași temperatură cu cea a laptelui, l-am turnat pe tot și am omogenizat.

(Pastaia de vanilie am aruncat-o în cutia în care țin cafeaua și nu la gunoi :) )

Am abandonat mixerul, am luat telul și am pus oala pe flacără mică. Eu am ținut 8 minute, amestecând încontinuu. Data trecută am ținut mai mult și am obținut o cremă mai groasă. Acum nu am vrut să o fac așa.


Sursa rețetei: aici.



2 comentarii:

Anonim spunea...

150 g zahar si cand se pune laptele la fiert se pune si coaja de la o lamaie (curatata fara pulpa de lamaie)pt o aroma mai puternica :D...POFTA BUNA...
ps: daca se adauga frisca (dupa racire) se nuneste crema Chantilly ...

Irina spunea...

Mulțumesc pentru completări, Anonim!
Voi da de veste dacă apuc să fac această variantă.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.