De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 26 septembrie 2011

Campanie de toamnă...

La ţară în curte am avut norocul anul acesta ca multe bunătăţi să prindă gusturi şi culori minunate. Toate astea prin munca socrilor mei şi cu o totală lipsă de adjuvanţi de orice fel.
Cantităţile: puţin spus îndestulătoare.
Oricum, a trebuit să îmi pun mintea la contribuţie să salvez de la "stricăciune" o groază de bunătăţi.

Morcov, mult morcov...
Tocat în cubuleţe pentru ciorbe, mâncăruri cu legume. Tăiat în felii potrivite de grosime pentru salată boeuf, de exemplu. Doar curăţat şi lăsat aşa întreg.
Fiecare categorie pusă în pungi de plastic şi congelată.

Ardei gras, ardei kapia şi gogoşari
Tăiaţi cubuleţe şi congelaţi, numai buni de folosit la ciorbe şi alte "mâncărici".
Copţi (pe grătar), decojiţi, congelaţi.

Vinete
Coapte (pe grătar), decojite, congelate.

Roşii cherry şi prunişoare
Pe astea m-am riscat şi le-am spălat, şters de apă şi congelat în punguţe. Cică la decongelare coaja cade singură (aproape) şi sunt numai bune pentru sosuri.

Mere
Le-am curăţat de coajă, le-am dat prin răzătoarea mare şi le-am călit puţin, fără zahăr sau alte adaosuri. Le-am porţionat în pungi cam cât pentru o plăcintă porţia. La nevoie, reiau vârtos călitul ca să dispară toată zeama, pun zahăr, scorţisoară sau ce îmi mai trece prin cap şi gata umplutura de plăcintă / prăjitură.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.