De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 1 iunie 2009

Mini tarte cu fructe















Foarte ușor de făcut, foarte gustoase și răcoritoare, și de maaaare efect vizual.

Am avut nevoie de:
  • 1 ou
  • 70 gr de zahăr pudră
  • 125 gr de unt / margarină / untură / amestecate
  • 250 gr de făină
  • 1 praf de sare
  • 1/2 plic de praf de copt (5 gr)
  • 1 plic zahăr vanilat
  • coajă rasă de lămâie

Într-un castron am cântărit untul, zahărul pudră, am adăugat sarea și zahărul vanilat și am amestecat.
În altul, am omogenizat făina cu praful de copt și am pus și coaja rasă de lămâie.
Peste unt am pus oul și am amestecat puțin.
Am adăugat făina și am frământat bine.



Fiind foarte cald la mine în bucătărie, am lăsat puțin aluatul la frigider, să mai prindă ... tărie. Dar nu e absolut necesar.



Am întins foaie subțire subțirea.
Nu am forme de tarte cu fructe. Folosesc tava de muffins și hârtiuțele aferente.

Cu o cană cu gura mai largă am tăiat aluatul. Am luat un cerc și l-am modelat cu degetele în hărtiuța de muffin. Întâi baza, care trebuia să fie bine întinsă și să contureze margini frumoase. Apoi am nivelat și lateralele, apăsând energic aluatul în hârtiuță. S-a copt cu model :)).

Și tot așa de aproximativ 22 de ori. (De fapt de vreo 40 de ori. Am făcut 2 ture. La prima tură, uitasem de multe detalii și nu prea mi-a plăcut rezultatul. Făcusem foaia prea groasă, nu pusesem nimic în gaura tartei și baza a crescut foarte mult. La a doua tură mi-a venit și ideea cu lămâia, care a devenit regulă. Savoarea e foarte interesantă.)

Am terminat aluatul. În gaura fiecărei tarte am pus niște boabe de fasole (nu aveam nuci întregi în casă, și nu am găsit nicăieri bilele speciale despre care vorbesc la TV bucătarii din țările civilizate). Am dat la cuptorul preîncălzit, la treapta 2 din 8, pentru 15 minute.

Am scos din cuptor, le-am lăsat la răcit, am îndepărtat fasolele (cu oareșce migală).

Aici am vrut să evidențiez 2 exemplare din cele 2 ture.



Am preparat Cremșnit de la Dr. Oetker și le-am umplut foarte repede. Altădată am folosit crema pasticcera, făcută în casă. E mult mai bună, dar și mult mai greu de făcut decât Cremșnit.



De data asta am combinat ananas cu kiwi. Evident că aici posibilitățile sunt nenumărate.



Am preparat un plic de Tort Gelee de la Dr. Oetker, folosind compotul de ananas. Am turnat pe fiecare tartă câte puțin, cât să acopere fructele. Tartele le-am așezat pe un grătărel cu picioare ca să se scurgă jeleul care nu voia să stea pe tartă.

Și cam asta e!


Rețeta am preluat-o de aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.