De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 4 februarie 2010

English Muffins




Mai pe românește un fel deeee ... turtițe. Foarte gustoase, dar bune doar cât sunt proaspăt făcute. Oricum, din perspectiva ouălor Benedict pe care m-am ambiționat să i le servesc soțului meu într-o duminică dimineață, au fost minunate.

Am folosit:
  • 190 ml apă călduță
  • 300 gr făină
  • 3,5 gr drojdie uscată
  • 1/4 linguriță cu praf de copt
  • 3/4 linguriță cu sare
  • 1 albuș (bătut spumă tare)
  • mălai
Am amestecat bine praful de copt cu făina.
Apoi am amestecat jumătate din făină cu drojdia. Am pus și toată apa și am obținut un fel de maia. Am lăsat-o vreo 5 minute la odihnă.
Între timp am încercat să bat albușul spumă. Spun am încercat pentru că mi-am zis că nu mai scot mixerul pentru un albuș și fac asta cu furculița. Din păcate spuma mea nu avea aceeași consistență ca atunci când o execut cu mixerul - cred că acesta a fost unul din motivele pentru care nu au crescut așa de tare.

Am încorporat albușul în maia cu ajutorul telului.

Din restul de făină rămas am mai adăugat jumătate. Și sarea. Am frământat. Apoi restul de făină. Iar am frământat. Cam 10 minute. Aluatul a rămas puțin lipicios, chiar dacă am simțit nevoia să mai adaug vreo 2 linguri (rase) cu făină.

Am uns pereții unui castron cu ulei. Cu mâinile unse am format bilă de aluat, am pus-o la dospit în castronul pe care l-am acoperit cu folie alimentară.

După aproape o oră:
Pe blatul de lucru uns cu puțin ulei am întins o foaie mai grosuță. Am decupat cercuri cu gura unei căni mai largi. Cercurile - unse pe o parte și pe cealaltă cu mălai.

Am lăsat cele 11 pâinițe la dospit cam 45 de minute, acoperite fiind cu folie alimentară.

Le-am copt în tigaia încinsă, unsă cu puțin ulei: 4 minute pe o parte, 4 pe cealaltă, din nou 4 minute pe prima parte și iarăși 4 pe a doua.
Ca să meargă mai repede, am folosit 2 tigăi.

Sursa: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.