De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 21 august 2009

Muffins panettone


Soțul meu e mare fan cozonac. Evident că nu se poate toată ziua să fac așa ceva.
Dar acest gen de muffins reprezintă un substitut excelent.

Aseară s-au topit 12 bucăți cât ai clipi :)).


Mi-au trebuit:
  • 280 gr de făină
  • 10 gr drojdie proaspătă
  • 80 gr de zahăr
  • 125 ml lapte
  • 125 gr unt
  • 1 ou
  • 1 plic de zahăr vanilat

  • 40 gr stafide (eu mai aveam doar 20 de gr în casă)
  • 40 gr de migdale măcinate
  • 60 gr de rahat (eu am pu 85, să compensez stafidele lipsă)
  • un praf de sare

  • 1 gălbenuș
  • 1 lingură zahăr pudră (partea asta am ratat-o :P)


Am scos toate ingredientele și le-am pregătit cu vreo două ore înainte să mă apuc de treabă. Toate au ajuns la aceeași temperatură.

În făină am făcut o gaură în mijloc, am fărâmițat drojdia, am pus peste ea o linguriță cu zahăr și 5 linguri de lapte, am amestecat puțin tot ce era în ”gaură” și am abandonat așa 15 minute.
Apoi am adăugat tot ce e în primul grup de ingrediente și am amestecat bine cu o lingură de lemn.
Am lăsat la dospit 30 de minute.


Am pus hârtiuțele în tavă.
Am adăugat al doilea set de ingrediente, am amestecat bine și am împărțit în mod egal pe cât posibil în cele 12 forme.

Am mai lăsat 15 minute la dospit în tavă.
Am uns cu gălbenușul de ou. Ar fi trebuit să pun deasupra și zahăr pudră, dar am uitat complet :).

Am lăsat la cuptorul preîncălzit 25 de minute la treapta 1 din 8.


Sursa rețetei: aici.

4 comentarii:

Laura spunea...

Frumoase tare si bine crescute :P ...panettone-le tale, Irina! Felicitari si multumiri pentru incredere! :)
Scump tare si degustatorul-sef! :))
La cat mai multe bunatati degustate, de voi toti!!!

Irina spunea...

Oooo, Laura, e a nu știu câta oară când le fac. Dar abia acum am apucat să fac și poze :).

Sunt o obișnuință pe la noi. e-am descoperit de mult la tine.

Printre multe altele :))

Mulțumesc
Pupici

jasmine spunea...

Ce idee buna! Sa faci in forme de muffins!!! Am sa incerc si eu.

Irina spunea...

Spor! Dacă ai timp, dă-mi de veste cum ți-au ieșit.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.