De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 12 ianuarie 2012

Muffins cu lămâie



Sper că vă mai amintiți de provocarea pe care ne-a făcut-o Ama în decembrie și de cât de entuziasmată am fost de ideea ei :).

Atât de entuziasmată încât am decis să particip și în Ianuarie. De data asta mi-a revenit blogul Cat's kitchen.

Multe opțiuni, dar nu am putut rezista Brioșelor cu lămâie care mi s-au părut apetisante din prima clipă în care am văzut rețeta.

Ca să nu vă mai spun că se fac și foarte repede. Mai ales dacă ați fost cuminți și Moș Crăciun v-a adus un mixer din acela cu stativ și cu bol care se rotește (am fost subtila, nu?).

Ingrediente:
  • 3 ouă (gălbenușurile separate de albușuri)
  • 150 gr zahăr
  • 150 gr unt (la temperatura camerei)
  • 60 gr iaurt
  • 200 gr făină
  • 2 lingurițe praf de copt
  • un praf de sare
  • 4 linguri zeamă de lămâie
  • coaja rasă de la o lămâie

Am pus cuptorul la încins.
Am pregătit obiectul laudei mele de mai sus. Am început cu albușurile și cu puțină sare. Când mixerul le-a făcut spumă, am adăugat în ploaie și 100 gr de zahăr.

În timp ce mixerul lucra eu am frecat untul cu 50 gr de zahăr (Doamne, câtă apă are untul ăsta! o tot vărsam și iarăși apărea), am răzuit coaja de lămâie, am stors suc de lămâie, am pregătit tava și hărtiuțele, treburi de-astea mărunte...

Când zahărul s-a cam topit în spuma de albușuri am adăugat gălbenușurile pe rând, iaurtul, untul, zeama de lămâie și la final făina cu praful de copt și cu coaja de lămâie.

Am umplut hărtiuțele. Aluatul are o consistență mai solidă decât la alte muffins pe care le fac eu mai des. A trebuit să folosesc paleta de silicon pentru că aluatul nu curge. La final, am apucat tava cu nădejde și am zguduit-o în toate direcțiile pentru a se nivela muffin-ele.


Le-am lăsat la 170 de grade cam 35 - 40 de minute. Cu verificare atentă de la minutul 25 încolo.

Drept glazură am folosit un amestec de ciocolată amăruie rasă pe răzătoarea mică și zeamă de lămâie (aici am dat greș: am pus prea multă zeamă de lămâie și a fost muuult prea lichidă glazura mea). Am pus amestecul la topit în baie de aburi și după ce am scos minunile din cuptor le-am mânjit.

De ce vă arăt doar poze cu muffins-urile în tavă? Pentru că la ora 16.55 eram invitați la Ionuț, la ora 17 am decis ce să fac și la ora 19 sunam la ei la sonerie. Varianta cea mai ușoară de transportare a unor muffins fierbinți mi s-a părut a fi ... în tavă :).


8 comentarii:

Dan spunea...

Sunt foarte foarte bune! Eu doar am degustat :)

Irina spunea...

Sa va fie de bine :).

catkitchen spunea...

Ma bucur ca ai rasfoit blogul meu si ca ai gasit aceste briose ;) , ti-au iesit minunat ... o seara frumoasa iti doresc !!

Irina spunea...

Mulţumesc!

Şi acum o ameninţare: îl voi mai răsfoi :))...

Fancy Cake spunea...

Buna Irina
In luna ianuarie am avut placerea sa te vizitez de mai multe ori in cadrul provocarii secrete, initiate de Ama.
Mi-a fost foarte greu sa ma decid, dar am ales ce mi-a facut prima oara cu ochiu' ....Pizza Waffle.
Din motive tehnico-informatice, care ma depasesc, la parada finala a aparut o alta fotografie si un alt link. In acest moment, link-ul a fost corectat si, daca iti face placere, te invit la o portie de waffle.
Pe aceasta cale doresc sa te felicit pentru acest minunat blog si pentru munca depusa!
Cu drag,
Raluca

Irina spunea...

Bună, Raluca!

Mulţumesc tare mult pentru TOT!

O zi bună!
irina

alina spunea...

Super bune! Le-am incercat si eu.

Irina spunea...

Multumesc, Alina, pentru vizita, pentru apreciere, si pentru timpul acordat sa scrii aceste randuri.

Sa iti fie de bine!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.