De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 8 iulie 2009

Prăjitură "Albă ca zăpada"


Cu puternică aromă de lămâie. Chiar răcoritoare, dacă a apucat să stea la frigider :).

Cu 3 etape de executare: cremă, foi, asamblare.

Am făcut crema din:
  • 250 gr de zahăr
  • 60 gr de griș (4 linguri)
  • 500 ml lapte
  • un praf de sare
  • 200 gr de unt (1 pachet)
  • zeama de la 2 lămâi
  • 2 lingurițe coajă de lămâie

Am amestecat bine primele ingrediente la rece și apoi le-am pus la foc mic amestecând din când în când până ce am obținut ... griș cu lapte :)).

Am lăsat la răcit.
Alături am pus și untul și lămâia (la încălzit). Am vrut ca atunci când voi închega crema, toate ingredientele să fie la aceeași temperatură. Că mă amenințase mama: ”vezi să nu ți se taie crema!”.

La momentul T0, când aveam și foile gata, am frecat untul, am pus grișul și coaja de lămâie și am omogenizat. Am început să torn zeama de lămâie. A mers toată, dar depinde de gusturile fiecăruia. Eu sunt mai cu ... acriturile :).
Etapa foi.

Am avut nevoie de:
  • 3 ouă
  • 75 gr de zahăr (5 linguri)
  • 5 linguri de ulei
  • 5 linguri de apă caldă
  • 1 linguriță de amoniac (4 gr) stins cu zeamă de lămâie
  • un praf de sare
  • 400 gr de făină

Am frământat bine bine un aluat care a ieșit cam așa:



puțin lipicios, dar la limită. Se desprindea totuși de mâini. Nu am vrut să îl fac prea vârtos.

L-am împărțit în 3.

Am întins foi subțiri subțiri direct pe hârtia de copt tăiată pe măsură dosului tăvii. După cum am mai povestit, sunt total neîndemânatică în a întinde foi dreptunghiulare. În schimb aluatul acesta se pretează la ... peticire. Să nu credeți că m-a dotat brusc peștișorul de aur cu vreun talent deosebit. Nu. Întindeam cu sucitorul. Tăiam cu un cuțit. Și lipeam unde era lipsă :P.





Foile mai cresc foarte puțin la copt, dar se umflă bine după ce se împrietenesc cu crema.





Buuuun. După ce le-am întins pe toate, am început să le coc la foc mic, dar în cuptorul preîncălzit.
Am stat cu ochii pe ele ca pe butelie.
În medie a durat cam 10 minute de foaie (la prima a fost ceva mai mult).
Foile trebuie să rămână albe. Când au început să se rumenească ușor pe margini le-am dat afară.


Eeeei, și ultima etapă: asamblarea.
Toate cele la temperatura camerei, nici reci de la frigider, nici fierbinți.

Fiind executată pentru la țară, am asamblat-o direct în tava de călătorie :).
O foaie
Un strat de cremă
Altă foaie
Alt strat de cremă
Ultima foaie (evident, cea mai arătoasă dintre cele 3)

Am zis că trebuie să o și fardez pe Albă ca zăpada, așa că am pus niște zahăr pudră cu o strecurătoare. Iar drept părul negru ca abanosul, am făcut un plic de glazură de ciocolată de la Dr. Oetker cu puțin mai multă apă decât e scris pe plic (să fie mai ... curgătoare) și am împrăștiat-o haotic.



Mai bine o lăsam cheală și nefardată, pentru că a ieșit prea dulce pentru gustul unora. Mie mi-a plăcut foarte mult.

Am lăsat-o peste noapte în frigider, a doua zi am transportat-o la destinația de weekend și abia după masa de prânz am tăiat-o. Practic a cam stat 24 de ore fără să umblu la ea.

Sursa pentru cremă:

Sursa pentru foi:

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.