De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 11 mai 2010

Pâine cu cartofi


Un deliciu! Pufoasă și gustoasă.

Am folosit:
  • 150 ml apă călduță (din cea în care au fiert cartofii)
  • 360 gr piure de cartofi (3 cartofi medii ca mărime)
  • o linguriță și jumătate cu sare (lingurița de la mașina de pâine)
  • o linguriță și jumătate cu zahăr (lingurița de la mașina de pâine)
  • 3 linguri ulei de măsline
  • 650 gr făină
  • 2 lingurițe drojdie uscată (lingurița de la mașina de pâine)

Am început cu cei 3 cartofi. Curățați și puși la fiert în apă cu sare. Lăsați la răcit în apa în care au fiert. Scoși și pasați. Cântărit 360 gr.

Pus la mașina de pâine ingredientele exact în ordinea de mai sus.

Program frământare + dospire = o oră și jumătate.

Scos aluatul, pus în tava pentru cozonac tapetată cu hârtie de copt. Crestat cu un cuțit pentru design.

Lăsat încă o oră la dospit.

La cuptor la treapta 3 din 8 cam 30 - 35 de minute.

Imediat ce am scos-o din cuptor, am uns coaja cu peliculă fină de ulei și am acoperit pâinea cu un prosop. Astfel am obținut o coajă moale, ne-crocantă.

Gata!


Sursa: aici.


3 comentarii:

Miha spunea...

E tare buna si aromata. Si noua ne-a placut tare mult. Dupa experienta asta eu pastrez de apa in care au fiert cartofii si o folosesc la paine. Ii da un alt gust. :)

Irina spunea...

Bună, Miha! Mulţumesc din nou pentru încă o reţetă minunată. Cu păstratul apei la mine e mai greu, pentru că am un congelator mic mic mic :((. Tu ai încercat să păstrezi pâinea asta cu cartofi la congelator? Cum reacţionează la dezgheţare?
Pupici

Miha spunea...

Nu, painea n-am pus-o la congelator.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.