De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 19 mai 2009

Pâinițe vieneze

Aceasta este pâinea noastră cea de toate zilele. Este foarte bună pentru sandwichuri. Iar caldă merge cu orice, chiar și goală :)).



Cum o mențin caldă mai multe zile? Foarte simplu: după ce se răcesc de tot, pun fiecare pâiniță în folie alimentară și le păstrez la congelator. Când vrem pâine, dezghețăm la microunde (durează cam 1 minut și jumătate).
Am nevoie de:
  • 300 ml de lapte
  • 500 gr de făină
  • 40 gr de zahăr
  • 40 gr de unt
  • 1 linguriță rasă de sare
  • 5 gr drojdie uscată
Acțiunile sunt următoarele:
  • încălzesc laptele la microunde
  • topesc untul la microunde (nu trebuie pus fierbinte peste celelalte ingrediente)
  • pregătesc maiaua: din ce e mai sus pun într-un bol drojdia, 2 lingurițe de zahăr, 2 lingurițe de făină, 8 lingurițe de lapte, le amestec bine și las 15 minute, ca să se activeze drojdia
  • pun toate ingredientele într-un vas mai mărișor (aluatul va dospi și va crește destul de mult)
  • amestec pentru început cu o lingură de lemn
  • când nu mai face față lingura, trec la frământat cu mâna (la început aluatul e foarte lipicios; îl frământ preț de 10-15 minute, până când se desprinde singur de pe mâini)
Las la dospit 1 oră și jumătate sau 2, acoperit cu un prosop curat și pus în cuptorul cu microunde. Ce vedeți aici e după două ore.
Apoi confecționez pâinițele:
  • o bucată de aluat e transformată într-un baston scurt și gros
  • cu sucitorul întind bine (pe lungime mai ales) o foaie subțire
  • rulez strâns foaia într-un nou baston
  • pe acesta din urmă îl presez tot cu sucitorul o dată pe lățime, o dată pe lungime și încă o dată pe lățime
  • dacă e nevoie, mai aranjez cu degetele capetele pâiniței
Le pun în tavă pe hârtie de copt și le las la dospit încă 30 de minute. Apoi le ung cu ou bătut cu puțin lapte.
Le dau la cuptorul preîncălzit, la treapta cea mai mică, timp de aproximativ 20 de minute (de la minutul 15 încep să le verific).

Rețeta am luat-o de aici.



UPDATE
Din acelaşi aluat am confecţionat şi varianta pâine clasică.
Mi-am luat tava în care avea să coc pâinea ca reper, am întins o f'oaie groasă, lată cât lungimea tăvii. Cam aşa:


Am pliat. Am închis "tubul" şi l-am pus în tavă cu încheietura în jos.Am copt-o până ce la suprafaţă arăta exact aşa cum arată pâiniţele.

Nu am uns pâinea cu nimic înainte să o bag la cuptor. După ce am scos-o, am uns-o cu unt topit la microunde.

După ce s-a răcit, am tăiat-o felii. Am pus în folie alimentară câte 4 şi le-am depozitat în congelator.

Foarte bune crutoanele făcute din această pâine. Sau sandwich la tigaie. Sau muuuuulte altele.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.