De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 15 noiembrie 2009

Blat negru rapid




Un blat de tort la care muncesc circa 10 minute.

Aprind cuptorul.

Ung forma cu unt și o tapetez cu făină.

Într-un vas cântăresc:
  • 200 gr de făină
  • 250 gr de zahăr
  • 70 gr de cacao
  • 1 plic praf de copt
  • un praf de sare
și le amestec bine între ele.

Iar în altul cântăresc (pe cântar, nu măsor la mililitri):
  • 450 gr de lapte
  • 35 gr ulei
Adaug lichidul peste solid cam în 3 etape, ca să fiu sigură că nu rămân cocoloașe. Amestec numai cu telul.

Pun amestecul în tavă.

Las la cuptor la treapta 1 timp de 45-50 de minute. De la minutul 40 verific folosind scobitoarea. Dacă nu iese curată mai las câte 5 minute până e gata.

În prima fotografie: scos pe grătar la răcit. Cu scăpat din mână și rupt în două :P.

În formă rotundă: aici.

În formă de inimă: aici.

Se taie ușor. Nu l-am însiropat niciodată, oricare ar fi fost combinația în care l-am folosit.

Sursa: aici.


4 comentarii:

Livia spunea...

E interesanta reteta asta de blat, am notat-o, o voi incerca si eu. Multumesc!

Irina spunea...

Spor!
Mie mi se pare o variantă de criză foarte foarte bună.
Am făcut de cel puţin 3 ori blatul până acum şi nu am dat greş niciodată cu el.

Mama spunea...

fără nici un ou ?

Irina spunea...

Buna dimineata! da, fara nici un ou :)


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.