De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 1 aprilie 2010

Fondant din (Marsh)Mallows




Îmi place tare mult să îmbrac torturile pe care le fac în genul acesta de cămăşuţe.

Variantele sunt multiple:
  • marţipanul - am ornat o dată (Tortul Fluturaş), a ieşit minunat, dar aveam pasta de marţipan gata făcută adusă de o prietenă de-a mea din Suedia; ştiu cum să fac pasta (teoretic), dar încă nu am încercat; e destul de costisitor
  • pasta de zahăr - nu am încercat, nu am căutat o reţetă, nu ştiu dacă voi încerca prea curând
  • fondantul gata preparat - am aflat că se poate achiziţiona de aici, de exemplu; eu încă nu m-am încumetat să cumpăr
  • fondantul din Marshmallows - eh, de ăsta eram tare curioasă ce e cu el
Aşa că am purces la proces :).

Am folosit:
  • 150 gr mallows
  • 1 lingură jumătate de apă rece (ar fi trebuit doar o lingură)
  • aproximativ 500 gr zahăr pudră
  • ulei (în farfuria cu lingura de lemn în ea)
  • nişte colorant palid :), că de-altul nu am în casă
Voi explica pe scurt procedeul.
Mallows - într-un castron maaaare mare, apa peste ele şi amestecat bine. La microunde 2 minute. Eu am un Electrolux - dacă apăs pe Start funcţionează 30 sec (habar nu am la ce putere). Am apăsat de 4 ori pe Start :)). Asta am scos:

Chiar dacă încă se mai distinge forma lor, când am băgat lingura erau topite.

Am pus puţin zahăr, am amestecat cu lingura de lemn unsă cu ulei. Iar zahăr, iar lingură. Şi tot aşa până ce nu a mai mers cu lingura şi am luat aluatul la frământat tot adăugând zahăr şi ungând mâinile cu ulei.
Ar fi trebuit să fac asta până ce fondantul nu mai înghiţea zahăr. Numai că ... am rămas fără zahăr :(.

Am uns blatul de masă cu ulei. Am întins fondantul cu sucitorul în foaie subţire (cât s-a putut), am acoperit tortul, am tăiat marginile. Am încercat sa colorez restul de fondant, dar nu prea mi-a reuşit, pentru că ce am folosit eu nu era colorant propriu-zis, iar sfeclă roşie nu aveam în casă.

Şi acum, să vă zic şi să îmi zic ce greşeli am făcut:
  • nu am avut zahăr suficient, iar cel pe care l-am avut a fost de calitate proastă
  • după ce am întins foaia pe masă, am avut senzaţia că dacă împăturesc foaia va fi mai uşor să o pun pe tort; ei bine, s-a lipit, şi nu am mai putut să o despăturesc, o pusesem deja pe tort şi când am ridicat-o puţin, se prinsese pe ea, deci nu mai puteam să frământ din nou şi să reîntind - de aceea arată aşa peticit
Dar per total sunt mulţumită de soluţie şi clar voi repeta experienţa.

Sursa de inspiraţie: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.