De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 15 iunie 2009

Vișine confiate

Așa cum am mai povestit și altădată, anul ăsta vișinii de la țară au fost foarte foarte productivi.

Și dacă s-a întâmplat așa, mi-am zis să păstrez ceva și pe iarnă.

Și le păstrez iac-așa:


Am făcut prima dată din 2 kg de vișine, apoi din încă 3 kg. (Copacii sunt poziționați diferit față de soare și s-au copt pe rând :) ).

Așadar, la 2 kg de vișine (cântărite având sâmburi și codițe) am folosit 650 de grame de zahăr și 6 aspirine simple măcinate.

Vișinele le-am pregătit așa: le-am îndepărtat codițele sub jet de apă. Astfel le-am și spălat de unele urme ale graurilor care ar fi vrut să se înfrupte mai mult :). Am scos sâmburii așa, operațiunea fiind făcută deasupra vasului în care avea să stea cu zahăr. Astfel am păstrat toată zeama.

Am pisat aspirinele, le-am amestecat cu zahărul, am pus amestecul peste vișine și am început să învârt cu degetele ușor, ca să nu se strivească de tot. Am repetat asta cam în fiecare zi până s-a topit zahărul.După ce nu am mai simțit zahărul la mână, am pus în borcane și am depozitat la beci.

La 3 kg de vișine întregi am pus 1 kg de zahăr și 9 aspirine.

La iarnă, voi putea continua Vișiniada.

Sursa rețetei: caietul mamei :).

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.