De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 3 iulie 2009

Prăjitură cu miere și glazură de cacao


Niște prăjiturele savuroase, care se fac indecent de ușor :)).

Mama mea este învățătoare. Această prăjitură a fost servită colegilor de către o elevă de-a ei (elevă a cărei mamă este preoteasă). În post. Atât de mult i-a plăcut mamei mele (și ea nu e cine știe ce consumatoare de dulciuri) încât a cerut rețeta. Și taaare bine a făcut.

Am cântărit într-un castron următoarele:
  • 250 gr de făină
  • un praf de sare
  • 100 gr zahăr
  • 75 gr de miere (2 linguri jumătate)
  • 75 ml de apă
  • 50 ml de ulei
  • 1/2 linguriță de amoniu

(Am dat drumul la cuptor să se încingă)

Am băgat mixerul în castron și am omogenizat bine. Având o miere cu o consistență tare, și aluatul a ieșit mai dificil de manevrat, dar m-am descurcat. L-am întins în tava unsă și tapetată cu făină.

Am pus la cuptor, la treapta 1 din 8. În 10 minute a fost gata, dar cred că încinsesem eu prea tare. Probabil ar fi crescut mai mult dacă era mai domoală căldura.

Am lăsat să se răcească de tot blatul. În timp ce pregăteam glazura, l-am tăiat în cuburi mici, ca să fie mai multă ciocolătoasă de mâncat :)).

Glazura: am pus pe foc mic:
  • 150 gr zahăr
  • 25 gr de cacao (2 linguri și jumătate; pentru că ne place gustul ciocolătos, eu consider 1 lingură cu cacao 1 lingură cu vârf și am cântărit-o eu la vreo 10 gr)
  • 150 ml apă
le-am lăsat acolo până s-a topit zahărul, am adăugat și
  • 125 gr de margarină
și după ce aceasta din urmă s-a topit și a început să fiarbă, am mai lăsat aproximativ 10 minute, să se mai îngroașe.
Am dat de pe foc. După 20 de minute am adăugat
  • 1 fiolă de esență de rom
și am amestecat bine.

Am început procesul de coafură și machiaj. (Spre sfârșit mi-am dat seama ca l-am început cam târziu. Trebuia să le fac după ce am pus romul. Dar mi-am mai găsit una alta de făcut. Și pe la ultimele cuburi glazura se răcise, a devenit greu de manipulat)

Aveam olița cu glazură, am păstrat și telul cu care am amestecat. Un castronel cu miez de nucă măcinată. 2 scobitori. 1 grătar pe care să pun prăjiturelele.
Câte 5 cuburi în glazură. Amestecat cu telul. Scos câte unul cu scobitoarea. Aruncat în nucă și învârtit castronelul ca să se îmbrace prăjitura cu câtă nu că are nevoie. Luat cu scobitoare și pus pe grătar.
La un moment dat am epuizat nuca și am apelat la nucă de cocos. Nici din asta nu am avut multă, așa că ultimele bucăți au rămas doar cu glazura.

Aceasta e producția (din păcate mi-au mai rămas vreo 10 cubulețe pentru care nu am mai avut nici glazură. Data viitoare voi face puțin mai multă glazură. Altă variantă ar fi să nu o las așa mult pe foc, să rămână mai subțire. Dar o prefer pe prima).

Aceasta este sursa:

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.