De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 10 iunie 2009

Prăjitură cu vişine 2




A ieşit foarte foarte bună! Iar crusta de deasupra are efectul de a stârni curiozitatea, cel puţin. În mod clar se va re...edita.


Am scos din timp toate ingredientele ca să se acomodeze cu temperatura camerei astfel:

pentru ALUAT:


  • 150 ml lapte
  • 110 gr unt
  • 200 gr zahăr
  • 2 ouă
  • 300 gr de făină
  • 1 plic praf de copt (pus în vasul cu făina)
  • un praf de sare (pus în vasul cu făina)
  • 2 fiole esenţă de vanilie
  • 1 linguriţă coajă rasă de lămâie


pentru UMPLUTURĂ:


  • 400 gr de vişine fără sâmburi - puse în strecurătoare, să se scurgă zeama
  • 2 linguriţe rase de amidon
  • 1/2 linguriţă de ghimbir praf


pentru CRUSTĂ:


  • 100 gr făină
  • 60 gr zahăr brun
  • 150 gr unt
  • 1 linguriţă (4 grame) de scorţişoară

(le-am cântărit pe toate în acelaşi vas)


Procesul în sine:

ALUATUL


  • tapetat tava cu unt şi făină (astea nu sunt trecute la lista de ingrediente)
  • frecat unt circa 1 minut, era deja foarte moale
  • adăugat zahăr - mix până la omogenizare şi încă un pic
  • adăugat 1 ou - mix până la omogenizare
  • adăugat al 2-lea ou - mix până la omogenizare
  • pus mirodeniile - mix

  • cernut făina - mix
  • încorporat laptele câte puţin
  • pus jumătate (am scăpat puţin mai mult) din cantitate în tavă şi nivelat


UMPLUTURA


  • am întins vişinele pe o farfurie
  • am presărat ghimbirul
  • am presărat amidonul
  • am amestecat puţin cu mâna
  • le-am aşezat peste jumătatea de aluat din tavă



  • am întins şi restul de aluat peste vişine



CRUSTA
  • am băgat mâna în castronul cu ingrediente şi le-am amestecat bine


  • am întins-o cu mâna peste prăjitură atât cât m-am priceput

Am aprins cuptorul la 8/8 câteva minute, să se încingă, apoi am pus la 2/8, am băgat tava şi am lăsat-o 40 de minute. Pe la minutul 30 am încercat cu scobitoarea.

Am lasat-o să se răcească înainte de a tăia.


Sursa reţetei: aici.

2 comentarii:

Adina spunea...

ai spus sa incorporez laptele. care lapte? nu e trecut la ingrediente.....

Irina spunea...

Scuze, ai dreptate!
Am corectat acum. Apare și laptele :).

Spor să îți iasă!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.