De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 1 iunie 2010

Poffertjes



Poveste lungă. Nașii noștri - în concediu la Amsterdam. Mâncat peste tot aceste mini-clătite olandeze. Căutat tot orașul tigaie pentru făcut așa ceva.

Ajunși acasă, ne-au servit minunățiile. Văzând cum mi se scurg ochii de „bucătăreasă”după tigaie, s-au făcut luntre și punte și, cu ajutorul familiei Baciu (Vă mulțumesc!), care la randul ei a bătut Amsterdamul ca să găsească magazinul cu pricina, mi-au procurat și mie așa ceva.

Bun!

Despre poffertjes: sunt niște gogoșele cu o consistență ca a turtelor moldovenești.


  • 400 ml lapte
  • 100 gr făină integrală
  • 200 gr făină albă
  • 15 gr drojdie proaspătă
  • 1 ou
  • un praf de sare

  • unt
  • zahăr pudră vanilat
  • înghețată

Am încălzit laptele.
Am pus o parte din el peste drojdie și am topit-o.

Am amestecat toate ingredientele foarte bine până ce nu am mai avut cocoloașe de la făină.


Am lăsat o oră la dospit.


Am pus aluatul într-o pungă pentru friptură la cuptor.
Am pus tigaia la încins.
Am uns cu ulei fiecare lăcaș.
Am început să le coc. Se fac repede. Le întorc folosind 2 bețe pentru frigărui.


Le-am răsturnat într-un castron în care am pus pe fund câteva feliuțe de unt. Deasupra iarăși bucățele de unt. Pudrate din abundență cu zahăr.

Am acoperit castronul după fiecare tură de gogoșei (cum le spune Natalia).

Turtițele se îmbibă cu unt, trag și zahăr și sunt delicioase calde. Inclusiv reîncălzite la microunde sunt minunate.

Iar cu înghețată peste ele fierbinți, rezultă un desert absolut divin.


Sunt convinsă că pot fi făcute şi pe tigaie antiaderentă normală. Poate nu vor ieşi la fel de rotunde, dar în mod cert la fel de gustoase.

Sursa: aici.


Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.