De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 1 septembrie 2009

Muffins cu marțipan



Soțul meu este înnebunit după marțipan. La fel și nașa noastră. Cum aud de așa ceva, le sticlesc ochii :).
Drept urmare, buna noastră prietenă Alexandra le-a plimbat din Suedia câte un baton de 500 gr de marțipan la fiecare, baton care arată cam așa:


Al meu ce s-a gândit? S-a dus în vizită la nași și le-a mâncat lor bunăciunea :)).

Acum a venit timpul să îl consumăm și pe al nostru.

Prima încercare: muffins.

Pe care le-am făcut din:

  • 200 gr de marțipan (tăiat cubulețe)

  • 180 gr de unt (la temperatura camerei)
  • 150 gr de zahăr pudră
  • 1 pachet zahăr vanilat

  • 3 ouă

  • 230 gr de făină
  • 20 gr de cacao
  • un praf de sare
  • 12 gr (3 lingurițe rase) de praf de copt

  • 50 ml (5 linguri) de lapte
Am mixat puternic untul cu zahărul până s-au transformat într-o cremă.
Am adăugat câte un ou, amestecând bine după fiecare.
Am început să adaug amestecul de făină, cam în 4 ture, omogenizând după fiecare cernut.
Am adăugat laptele. Mixat.
Am pus și 150 gr de marțipan și am amestecat din nou.


Am dat drumul la cuptor.
Am pus hârtiuțele în tavă.

Am umplut pe 3/4 fiecare hârtiuță. (Mi-au ieșit 16 muffins).
Deasupra am pus restul de 50 de gr de marțipan.


La cuptor la treapta 1 din 8. 30 de minute.

Gata!



Sursa rețetei: aici.



3 comentarii:

Oana spunea...

imi place mult martipanul....de ar fi si la noi!!!!!!

Irina spunea...

Am găsit o rețetă de preparat marțipan acasă.

http://dobrinisabela.blogspot.com/2007/09/faceti-martipan-la-voi-acasa.html

Eu nu l-am făcut încă pentru că mai am. Dar îl voi încerca. Migdale decojite și neprăjite am găsit la Gima, la raionul de produse naturiste. Cu apa de flori de portocal însă ... e o problemă. Voi folosi esență probabil.

Spor și dacă îl faci, poate ai timp să îmi dai de veste cum ți-a ieșit.

Irina spunea...

jasmine spunea...

buna!
Am vazut un "comentariu" de al tau reveritor la martipan pe blogul Isabelei. Migdale fara coaja gasesti in Selgros, Auchan sau prin metoda asta:http://sweetgirlsrecipes.blogspot.com/2009/08/cum-decojim-migdalele.html. Apa de portocale o gasesti sigur in Carrefour la raionul de "specialitati internationale".


Irina spunea...

Bună!
Mulțumesc mult pentru info.
Între timp am văzut că au adus și la Real migdale crude.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.