De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 23 februarie 2010

Cremă de ciocolată




O cremă foarte bună pentru torturi, prăjituri cu foi, rulade. Se face ușor, cu muncă puțină. Cu așteptatul e o problemă, dar rezultatul merită :).

Prima dată am folosit crema pentru acest tort.
De data asta am combinat-o cu un alt blat. Dar despre asta voi vorbi în postarea următoare. Adică aici.

Am folosit:
  • 150 gr ciocolată amăruie
  • 3 ouă
  • 100 gr zahăr
  • 200 gr unt
  • 3 fiole esență de rom
Zahărul și ciocolata - la topit în baie de aburi.


După ce s-au topit, am început să adaug câte un ou, omogenizând bine după fiecare.
Am mai lăsat în baie de aburi până ce a început să se îngroașe.


Am lăsat această parte de cremă la răcit și untul la ... încălzit, adică să ajungă la temperatura camerei. Amestecul cu ou trebuie să fie complet răcit înainte de a mixa la un loc cu untul pentru a nu obține o cremă tăiată.


Am mixat bine bine untul cu ciocolata și cu romul, cum ziceam și mai sus.

Și asta e!

Crema iese moale. Înainte să o folosesc la tort, o las la frigider cel puțin 1 oră. E suficient, pentru că dacă mai iese dintre blaturi și se întinde pe ele, dreg cu ornatul. La o prăji cu foi sau la o ruladă trebuie lăsată vreo 2-3 ore înainte de a o folosi, ca să nu curgă.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.