De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 28 iulie 2009

Găluște de griș



Pfuuuu, grea încercare pentru mine. Ca să fiu cinstită până la capăt, prima dată când mi-au ieșit găluștele, le-am făcut cu mama. Trăiască cine a inventat messengerul și transmisia cu webcam. Că mama era la Iași, iar eu la București, dacă înțelegeți ce vreau să zic :)).

Prima dată când am făcut eu găluște au ieșit niște gloanțe pe care cu greu m-am îndurat să le dau la câini. De grija câinilor, evident.

Buuuun!

Deci, să vă povestesc ce și cum.

Am pus o cratiță cu 1l de apă la fiert și am pus și o linguriță de sare.

Am luat un ou.
Am separat albușul de gălbenuș.
Am pus un praf de sare peste albuș și l-am bătut spumă cu furculița (în fața webcamului, dar asta nu e absolut necesar :) ).


Am spart gălbenușul și l-am turnat ușor peste spumă. Am amestecat ușor până la omogenizare.
Am pus în ploaie o lingură rasă de griș și iar am amestecat ușor.


A urmat o linguriță de făină (nici rasă, dar nici cu vârf). La fel în ploaie. La fel amestecat ușor.


La prima tură de găluște pe care le-am făcut și care mi-au și ieșit au intrat încă 3 linguri rase de griș. La a doua încă 4. Depinde foarte mult de mărimea oului.
Trebuie să obțin o ”smântână groasă”.
Ca să aflu dacă mai trebuie griș, iau puțină compoziție și pun în apa clocotind. Dacă se destramă gălușca, mai trebuie griș.

Le las să fiarbă de la 10 la 15 minute, depinde de cât de mari le fac. Oricum, în timpul fierberii își măresc volumul. La nevoie, scot una pe farfurie, tai și gust să văd dacă sunt gata.

Și după ce sunt ferm convinsă că nu sunt gloanțe și că nu au centrul tare le pun în supă.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.