De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 19 aprilie 2012

Gogoși coapte glazurate - Donuts


Sunt cam anti prăjeli excesive... Mai ales când vine vorba de ce să îi dau Nataliei să mănânce. Drept urmare, la 4 ani și jumătate, nu cred că a mâncat vreodată gogoși sau alte trăsnăi de la gogoșeriile de pe străzi.

Daaaar a văzut ea la desene niște gogoși cu glazură. Roz, cum altfel :)). Și a dorit ...

Mami s-a conformat. A răsfoit internetul și a dat peste această rețetă perfectă!
Aluatul se face foarte repede. Se coc la cuptor, nu se prăjesc în ulei. Gradul de „dulceață” este controlat exclusiv din glazură. Ca să nu mai spun că se păstrează impecabil pentru a doua zi.
Ce mai ... PERFECTE!

Aluatul:
  • 2 ouă
  • 600 gr făină
  • 360 ml lapte
  • 75 gr unt
  • 4 linguri de zahăr
  • 35 gr drojdie proaspătă
  • esență de vanilie
  • 1 linguriță rasă sare

De glazură vă povestesc altădată. Vă voi spune mai jos cu ce le-am uns eu de data asta, dar nu a fost cea mai strălucită alegere. În mod cert voi completa secțiunea glazuri...

Revenind la aluat, am pus drojdia cu 1 lingură de zahăr, 1 lingură de făină și 2-3 linguri de lapte călduț la un loc, le-am amestecat bine și le-am lăsat la dospit.

Între timp am înfierbântat restul de lapte și l-am turnat peste zahăr, unt și sare. Am amestecat bine până ce nu s-au mai văzut nici bulgării de unt nici zahărul.


După ce m-am asigurat că e doar călduț lichidul, am turnat și drojdia și ouăle bătute ușor. Am omogenizat. Am început să cern făina și am amestecat. Am pus făina cam în 4-5 ture.

Cam asta am obținut:


Moale, nu? Așa trebuie!

Am lăsat vreo 40 de minute la dospit (eu pun în cuptorul cu microunde (stins, desigur :), pentru că acolo nu e curent). Cam asta am extras de acolo:


Am răsturnat pe pat de făină, am frământat puțin de tot și am întins foaie cu palmele. De aproximativ 2 cm.

Cu cana am tăiat cercuri, cu dopul le-am făcut găuri.


Din ultima parte de aluat am făcut 2 calzone cu gem de caise și nuci pisate.

În tavă la dospit încă vreo 25 de minute. După care m-am apucat să le ung cu ulei.

La cuptor 25 de minute la 170 de grade. Adică la foc mediu.

Scoase și unse cu glazură cât erau fierbinți.
La această tură am folosit: ciocolată cu lapte (cam 150 gr), topită în aproximativ 50ml frișcă lichidă și puțin lapte. Am crezut că fac o afacere dacă hidratez niște gelatină și o adaug în chestia asta fierbinte. Nu prea am făcut pentru că nu s-a cunoscut :).


Sursa: aici.




Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.