De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

luni, 18 mai 2009

Tort de mere (și varianta ne-festivă)

Era vineri. În weekend: întoarcerea la natură (ca în fiecare weekend), dar obligatoriu cu ceva dulce după noi.
Ce să fac? Ce să mai fac nou?
Și am făcut asta:
  • 100 gr de unt tăiat cuburi
  • 200 gr de zahăr
  • 6 mere
au fost aruncate în ordinea menționată într-un vas de sticlă termorezistentă și bagate la cuptor.
După vreo 20 de minute, am executat un pandișpan din:
  • 5 ouă
  • 75 gr de zahăr ( 5 linguri, am măsurat și o lingură = 15 gr)
  • 60 gr de făină ( 5 linguri, am măsurat și o lingură = 12 gr)
  • 2 pachete zahăr vanilinat
  • sare
  • coaja de la o jumătate de lămâie și cea de la o jumătate de portocală
Cum l-am executat? Păi:
  • separat albușuri de gălbenușuri
  • bătut albușurile cu un praf de sare până au ajuns o spumă tare
  • adăugat zahărul (de ambele feluri) și bătut până obținut spumă lucioasă
  • adăugat câte un gălbenuș și amestecat după fiecare
  • risipit făina deasupra și mixat
  • curățat pereții vasului, să nu fi rămas făină
  • adăugat coaja rasă și amestecătura finală

Am scos vasul din cuptor, am sucit merele cu susul în jos și am pus pandișpanul deasupra, nivelând puțin terenul :P. L-am băgat la loc.

Și asta am scos din cuptorul lăsat la minim după vreo 30 de minute. Culoarea de deasupra mi-a zis că trebuie scos :).







După vreo 10 - 15 minute după ce l-am scos de la cuptor, cu un cuțit ascuțit am desprins pandișpanul de pe pereții vasului și l-am răsturnat pe platou. Și l-am lăsat așa, cu vasul peste el, să se răcească în voie.



Doar că s-a ivit o problemă și nu am putut finaliza opera în aceeași seară. Așa că, după ce s-a răcit de tot, haț platoul cu tortul în el și cu vasul deasupra și zvârrr în frigider, până a doua zi dimineață când trebuia să facă o călătorie de ceva kilometri.



Așa că l-am tăiat în 12 (câte un sfert de măr în fiecare bucată), bucățile au sfârșit într-o tavă cu capac cu mânere care mă salvează de multe ori la vreme de călătorie.

Trebuia să le dau rapid și o față, cât de cât. Așa că am bătut 200 ml de frișcă lichidă cu un plic de întăritor de frișcă și am întins folosind cuțitul pe fiecare bucată.
Stau foarte prost la capitolul ornare torturi. Și ca să dreg busuiocul, am răzuit puțină ciocolată pe deasupra.
De Florii, am încercat și o variantă festivă a tortului:Rețeta am luat-o de aici.



UPDATE: Acesta e tortul lui Angi pentru frumoasa Alexandra :).



2 comentarii:

Angi spunea...

Incercat! A fost foarte foarte bun!Ne-am gandit la tine in timp cel savuram!

Irina spunea...

Uite, draga mea, am pus și fotografia voastră. Să vă fie de bine și mă bucur că v-am fost de folos.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.