De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 11 februarie 2010

Salam de biscuiți





Binecunoscutul salam de biscuiți.
Am făcut 2 variante: aceeași Mărie cu altă pălărie. Iar posibilitățile sunt nenumărate.

Baza:
  • 100 gr zahăr
  • 75 ml apă
  • 250 gr biscuiți
  • 35 gr cacao
  • 3 fiole esență de rom
  • 125 gr unt

Umpluturi:
  • 75 gr cocos
  • 50 gr unt
  • 50 gr zahăr pudră


Tot untul trebuie să fie moale, la temperatura camerei.

Am început cu ... baza. Am pus pe foc mic apa cu zahărul până ce acesta din urmă s-a topit și s-a legat un sirop. Am dat de-o parte să se răcorească.

Am sfărâmat biscuiții. Am turnat peste ei cacao și rom și am omogenizat. Am pus și untul moale în cubulețe mici și am amestecat puțin.


Am turnat siropul călduț și am amestecat - frecat până ce nu am mai văzut guguloaie de unt și până ce tot conținutul s-a umezit uniform.


Am folosit o pungă pentru pui la cuptor. Este mai dură decât folia alimentară pe care o am în casă. Am despărțit cele două foi care formează punga.

Pe prima dintre ele am întins o jumătate din compoziția de bază într-un dreptunghi.
Am frământat bine cocosul, zahărul pudră și untul.
Am întins uniform peste bază.


Am format rulou cu ajutorul foliei.
Am înfăsurat ruloul și am început să răsucesc cât am putut de mult capetele.

Al doilea sălămior:
cealaltă jumătate de bază pe cealaltă jumătate de folie
am tăiat cubulețe rahatul și l-am împrăștiat pe foaie
un rând de vișine și am început să rulez până le-am acoperit
încă un rând de vișine

am închis ruloul
am repetat istoria cu folia și cu strânsul capetelor

La frigider pentru cel puțin 3 ore.

Cam asta e!


Sursa: aici.


Cu unt în loc de margarină se poate face un dulce de post minunat!


Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.