De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 7 februarie 2010

Brioșe Chelsea







Am încercat totul în joacă. Am văzut că prea mult de muncă nu e (având mașină de pâine care să trudească la frământat). Rezultatul a fost de-a dreptul spectaculos!
Deși nu am apucat să mâncăm calde (în sensul de abia scoase din cuptor, că ele se pot reîncălzi la microunde) au fost foarte foarte apreciate.

Am folosit:
  • 225 ml lapte
  • 1 ou
  • 500 gr făină
  • 1/2 linguriță de sare
  • 75 gr zahăr pudră
  • 50 gr unt moale
  • 1 linguriță drojdie uscată
  • 1 linguriță cu vârf coajă rasă de portocală

  • 25 gr unt topit
  • 160 gr fructe deshidratate
  • 2 linguri zahăr brun
  • 1 linguriță scorțișoară

  • 60 ml apă
  • 50 gr zahăr pudră
  • 1 linguriță esență de portocale

Primul set de ingrediente a aterizat în mașina de pâine. programul frământat+dospit=1h30min.

Am luat al doilea set de ingrediente la întrebări: am topit untul, am tăiat bucățele fructele și le-am amestecat cu zahărul și cu scorțișoara.

Am uns blatul de lucru cu puțin ulei.
Cu mâna am întins o foaie relativ pătrată.
Am întins pe ea untul topit.
Apoi fructele, lăsând o margine de rezervă să pot închide și lipi ruloul.

Am tăiat tubul rezultat în 12 părți egale pe care le-am distribuit într-o tavă rotundă.

(Voi încerca și varianta copt fiecare floare separat.)

Am lăsat 45 de minute la dospit. La un moment dat am pus și cuptorul la încins.

La căldurică, la foc mic (treapta 2/8) cam 35 de minute.

Imediat ce am scos din cuptor minunile, m-am ocupat și de al treilea set de ingrediente. Am amestecat bine apa cu zahărul. Am pus pe foc mic și am lăsat să clocotească de câteva ori. Am tras de pe flacără și am adăugat și esența de portocale.
Cu pensonul am distribuit siropul pe fiecare floare în parte, surplusul prelingându-se spre baza brioșelor.

Ei, toată treaba asta o făceam pe la 11 noaptea. Nu am mai avut forță să mai stau trează până se mai răcoresc brioșele să mănânc și eu calde. Așa că am acoperit tava cu un prosop și m-am dus la odihnă.
A doua zi dimineață le-am degustat. MINUNATE! Și mi-a părut rău că nu le-am prins calde. Sigur voi mai face.

Sursa: aici.




Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.