De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 12 mai 2009

Negresă

Acesta este desertul pe care trebuie să îl fac aproape în fiecare săptămână la insistențele soțului. Prăjitura se face relativ ușor, problemele apar după executare: Natalia vrea să mănânce cot la cot cu tati, iar eu trebuie să stau cu ochii pe ea ca pe butelie :).
Pentru negresă am nevoie de:
  • 625 gr zahăr
  • 250 ml lapte
  • 70 gr cacao
  • 200 gr unt (un pachet)
  • 250 gr făină
  • 5 ouă
  • un plic praf de copt
  • 2 fiole esență de rom
  • sare
Dimineața, cât mai doarme bebe, fac siropul: intr-o crăticioara cântăresc zahărul, peste zahăr pun cacao, le amestec bine, și la urmă pun laptele și amestec din nou. Crăticioara astfel mozolită o pun peste o oală cu apă care fierbe. Și o las acolo aproximativ o oră, amestecând din când în când. Zahărul trebuie să se topească, dar uneori îmi joacă feste. Uit să dau cu spatula pe fundul crăticioarei și mă trezesc, după ce e siropul răcit, că acolo s-a aciuat ditamai stratul de zahăr netopit. Oooffff. Și să vezi chin pe mine să pun zaharul netopit la unt și să pastrez sirop lichid pentru stratul de deasupra negresei.
După cum am menționat, las siropul la răcit. Și restul ingredientelor sunt adunate lângă sirop, să fie la temperatura camerei cand le folosesc. Cam până la prânz, când ne intoarcem de la plimbările noastre zilnice. Și în timp ce bebe se distrează cu propria ei mâncare, execut negresa. Trebuie sa termin de lucrat cu mixerul până adoarme ea, că așa e civilizat :P.
Și fac așa:
  • aprind cuptorul și îl fixez la treapta care îmi trebuie
  • ung tava (care e de dimensiunile 22x30) cu unt și tapetez cu făină
  • separ gălbenușurile de albușuri
  • albușurile, cu puțină sare, sunt meticulos transformate intr-o spuma taaaare taaaare
  • untul e luat și el la bătaie, până când se face ca o spumă
  • peste unt am adaugat trei sferturi din siropul executat dimineață și am omogenizat
  • am inceput să aduc și gălbenușurile în club, unul câte unul, amestecând după fiecare
  • având și mixerul nevoie de puțintică pauză, l-am oprit cât să cern făina amestecată cu praful de copt peste crema făcută până acum și cât să răstorn peste făină spuma de albușuri
  • mixerule, ne mișcăm și noi mai cu talent? și s-a mișcat :))
  • i-am mai dat apoi o pauză cât sa pun și romul și să răzuiesc ce mai rămăsese neamestecat pe pereții și pe fundul vasului
  • am finalizat amestecatul si am pus crema rezultată in tavă, tava în cuptor, și am lăsat lucrurile așa timp de 40 de minute (cu verificare cu scobitoarea după primele 30 de minute).
  • după ce am scos-o de la căldurică, am lăsat-o 10 minute să creadă că a scăpat și apoi am început să o acopăr cu restul de un sfert de sirop rămas.
Această ultimă operațiune o fac încetișor și cu răbdare și turnând câte puțin în centru și intinzând apoi cu o spatulă pe toată suprafața. Prima dată când am facut negresa, am turnat tot odată și nu mai pridideam să prind siropul să nu se scurgă tot pe marginea prăjiturii.
Pentru că am turnat încet peste blatul fierbinte, siropul a intrat in blat și a format un strat interesant deasupra.

Sursa rețetei: aici.



2 comentarii:

Negresa spunea...

Este o reteta excelenta, una din prajiturile mele preferate pe care am incercat-o si mi-a iesit foarte bine !

Irina spunea...

Felicitari!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.