De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 10 ianuarie 2010

Muffins cu mere și scorțișoară






Niște muffins potrivite pentru perioada Crăciunului. Dar nu numai.

Îmi pare rău că abia acum reușesc să le postez, dar poate ajută pe cineva de Crăciunul viitor :).

Eu le-am făcut (porție dublă) cu ocazia unei mici petreceri făcute cu ai mei colegi la serviciu. Brăduț împodobit, cadouri la tombolă, un prânz la grămadă. Au fost binevenite și apreciate.

Se fac foarte ușor și foarte repede. Cel mai mult durează coptul, evident :).

Ingrediente pentru o porție (în pozele mele sunt pentru 2 porții):

  • 260 gr făină
  • 80 gr nuci zdrobite (eu am folosit acum migdale măcinate)
  • 2 lingurițe praf de copt
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 1 linguriță scorțișoară
  • 1 pachet zahăr vanilinat
  • 2 mere mijlocii - curățate de toate cele și date prin răzătoarea mare
  • un praf de sare

  • 1 ou
  • 150 gr zahăr
  • 100 ml ulei
  • 300 ml sana / iaurt

Am aprins cuptorul să se încingă.

Primul set de ingrediente au aterizat într-un castron și le-am amestecat bine acolo.

În alt castron, mai mare, am început să bat oul cu zahărul. După ce s-a omogenizat, am început să pun și uleiul, cam în 7-8 ture fiind porție dublă.


Apoi am încorporat și sana. Și am mixat până ce s-au amestecat bine.


Am pus și „uscatele” de care vă vorbeam la ... castronul anterior. Iar mix până la omogenizare.

Aluatul - în hârtiuțe până ce se umplea cam pe 3 sferturi.


La cuptor, la foc mic, 25-30 de minute.

Din păcate nu am poză de grup pe farfurie cu individele pentru că ... am uitat (rușine mie!).

Alte chestiuni legate de acest gen de muffins:
  • dintr-o porție ies cam 14-15 muffins
  • în cuptor ele cresc, dar după ce le scot și se răcoresc se lasă - de la merele cu zeamă;
  • când pun mâna pe partea cu hârtie, sunt foarte moi; nu pentru că nu ar fi coapte, ci tot din cauza merelor
  • hârtia nu se mai desprinde perfect curată de pe ele, nici chiar când sunt reci reci
  • sunt foarte gustoase și foarte aromate :)

Am luat rețeta de pe culinar.ro de la un subiect unde sunt zeci de rețete de muffins. Și alte minunății.


2 comentarii:

Alexa spunea...

O reteta exceptionala! iti multumesc:) familia mea a apreciat desertul meu: "delicios!".

Irina spunea...

Sa va fie de bine, Alexa! La multi ani!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.