De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 3 iunie 2010

Pizza





O treabă care durează cam 2 ore de la inițiativă până la produsul finit :).

Ingrediente aluat:
  • 250 ml apă caldă
  • 4 linguri ulei de măsline
  • 1 linguriță sare
  • 1 linguriță zagăr
  • 400 gr făină
  • 25 gr drojdie proaspătă / 7 gr drojdie uscată
  • oregano, busuioc

Eu am folosit mașina de pâine și drojdie uscată. Am pus ingredientele exact în ordinea de mai sus în mașină, am ales programul de Aluat - 15 minute frământare, am lăsat la dospit vreo 30 de minute, timp în care am început să tai la toppinguri.Spaţiere de la stânga la dreapta

După 30 de minute am răsturnat aluatul diret în tava în care pusesem hârtie de copt și l-am întins bine având mâinile unse cu ulei.

Am mai lăsat 30 de minute la dospit, eu continuând cu tăiatul :).


Am pus cuptorul la încins - treapta 3 din 8.
Apoi am uns foaia de aluat cu sos pentru pizza. Am pus câteva fire de cașcaval dat prin răzătoarea mare.
Am împrăștiat toate cele peste blat.


La cuptor pentru 20 de minute. În cuptor am pus și un vas cu apă, să fie ambientul mai ... aburit :).
Am scos și am împrăștiat cașcaval răzuit.
Încă 15 minute la cuptor.
Gata!

Dacă folosesc drojdie proaspătă, înainte de a o folosi o amestec cu zahărul și cu puțină apă călduță.

Iar dacă mașina de pâine nu e disponibilă, pun făina în castron, gaură la mijloc - fărâmițez drojdia, pun zahărul și puțină apă călduță, amestec ușor în „gaură” și las vreo 10 minute. Apoi încep să frământ. Uleiul îl pun pe rând, de-a lungul frământării. Sarea și condimentele mai spre sfârșit, când aluatul e aproape legat.
De aici încolo la fel ca mai sus.



Sursa de inspirație: aici.




Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.