De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 21 iulie 2009

Plăcinte ”pariziene” cu dulceață de gutui


Măi, oameni buni! Minunăție de plăcinte. S-au topit mai bine de jumate când le-am făcut. Restul - a doua zi. Că erau la fel de bune :).

Pentru aluat am folosit:
  • 500 gr de făină
  • 20 gr de drojdie proaspătă
  • 70 gr de zahăr
  • 260 ml de lapte
  • 50 gr de unt
  • 1 ou
  • un praf de sare
Drept umplutură: dulceață de gutui făcută de mama și păstrată la congelator.

Am topit untul la microunde și l-am lăsat să se răcească.

Am încălzit laptele tot la microunde.

Am făcut maiaua din: drojdie, 2 lingurițe de zahăr, 1 linguriță de făină, 4-5 lingurițe de lapte cald. Am amestecat bine și am lăsat vreo 15 minute să acționeze.

Am frământat aluatul (întâi cu lingura de lemn, apoi cu mâna) până s-a legat bine și se desprindea de pe mâini.

Am lăsat la dospit o oră și jumătate.

Am împărțit aluatul în opt (mergea și în mai multe bucăți, că au ieșit niște monștri :)) ).


Am executat fiecare bucată ca în imagini:


și am umplut tava cu hârtie de copt în ea:


Am mai lăsat la dospit 40 de minute.

La minutul 30 am dat drumul la cuptor, treapta 1 din 8.

Am uns cu smântână dulce și am presărat deasupra zahăr brun.



Am dat la cuptor. După 5 minute, am ridicat flacăra la treapta 3 din 8. Am lăsat cu totul 30 de minute.


Sursa rețetei: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.