De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 2 iulie 2009

Pui dulce acrișor

Și porția Nataliei, pe pat de piure de cartofi.



Treaba asta am făcut-o eu la țară într-o duminică. Stăteam eu și leneveam. Soarele ardea. Vântul răcorea. La fel și compotul de vișine și corcodușe din frigider. Natalia dormea...
Când deodată m-a străfulgerat. În maxim 30 de minute copilul se trezește și cere papa. Ce mă fac?!?
Am căutat în congelator: o jumătate de piept de pui. L-am pus într-un castron cu apă.
Am decojit și tocat o roșie. Am tăiat rondele un morcov. Am tăiat peștișori o ceapă mică și un sfert de ardei gras. Am tăiat cubulețe mici o bucățică de țelină.
Am scos din beci o sticlă de suc de roșii. Am stors 2 linguri de zeamă de lămâie.
Am tăiat bucăți o rondea de ananas din compot.
Am uns puiul (care se dezghețase doar la suprafață) cu niște condimente pentru pui, apoi cu o linguriță de miere, apoi iar cu aceleași condimente.
Am pus tigaia la încins cu foarte puțin ulei. Când a fost gata, am pus puiul cam unul, două minute pe o parte, apoi pe cealaltă.
Apoi am răsturnat legumele și ananasul, cu niște oregano, 2 foi de dafin, sare și piper și am lăsat câteva minute la foc mic, acoperit, amestecând din când în când.

Am adăugat sucul de roșii și de lămâie. Am lăsat la foc mic, acoperit, la fel amestecând rar, până s-a mai dus din zeamă (aproximativ 20 de minute).

Puiul a fiert admirabil de la apa înghețată din interior.

A ieșit foarte fraged, iar combinația cu sosul mi-a plăcut foarte mult. Foarte asemănător cu un sos de la Un**e B***s pe care îl consumam destul de des cu pui prăjit în unt. Până l-au modificat :(.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.