De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 20 octombrie 2009

Tort fluturaș



Ziua Nataliei! 2 ani. Eveniment foarte important.
Din păcate, a trebuit să organizez totul vineri seara și sâmbătă până la ora 16.59. Că la 17.00 veneau invitații :)).

Pentru tort am căutat ceva până să găsesc o rețetă ușor de executat. Dar Laura m-a salvat.

Blatul a fost executat vineri seară. Din:
  • 2 ouă
  • 2 linguri apă
  • 100 gr zahăr
  • un praf de sare

  • 50 gr migdale măcinate
  • 80 gr făină
  • 30 gr amidon
  • 5 gr praf de copt

Am aprins cuptorul.
Am uns forma de tort cu unt și am tapetat-o cu făină.

Am amestecat ultimele 4 ingrediente.
Am mixat primele 4 ingrediente timp de 10 minute - pe ceas.


Am turnat amestecul făinos peste cel lichid și am omogenizat ușor cu telul.


Am lăsat la foc mic aproximativ 30 de minute.


Am scos blatul pe grătar și am așteptat să se răcească de tot.


L-am tăiat în 2. Am uns partea inferioară cu 150 gr de dulceață de vișine amestecată cu dulceață de cireșe, că nu am avut 150 gr doar de vișine.

Am pregătit „terenul” pentru crema de a doua zi: am pus blatul uns pe bucăți mari de folie alimentară. Am acoperit cu partea superioară. Am învelit tortul în folie. I-am pus inelul de la forma de tort în jur și la frigider cu el.


Sâmbătă dimineață, după ce s-a trezit copilu, hai la treabă cu crema. Din:


  • 3 gălbenușuri
  • 2 pliculețe zahăr vanilat
  • 30 gr zahăr

  • 150 gr ciocolată albă

  • 10 gr gelatină
  • 50 ml apă rece

  • 500 ml frișcă


Vișinele - la scurs.
Ciocolata - la topit în baie de aburi.
Gelatina - în apă rece.
Primul set de ingrediente - la baie de aburi - mixare așa vreo 10 minute.

Am luat gălbenușurile din aburi. Între timp se topise și ciocolata, pe care am turnat-o peste gălbenușuri și am omogenizat. Cât s-a putut, că mi-a ieșit o treabă cam granulată.


Am bătut frișca băț.

Am turnat gelatina peste granulele de ou cu ciocolată (fierbinți încă) și am obținut o cremă foarte frumoasă.


Pe care am pus-o peste frișcă și am omogenizat.

Am pus și vișinele întregi. O ultimă omogenizare.

Am scos blatul din frigider. Am desfăcut folia, trecând-o peste marginea inelului. Am turnat crema. Am nivelat suprafața cât am putut.


La frigider din nou.

În timpul somnului de prânz al Nataliei am executat și ornarea. Cea mai lungă etapă și cea mai cu peripeții.

Am folosit:
  • marțipan (am avut doar 250 gr)
  • zahăr pudră
  • suc de sfeclă roșie
  • cacao

Mama a dat prin răzătoare sfeclă și a pus-o la scurs. Mi-au trebuit cam 2 lingurițe de suc pentru tot marțipanul pe care l-am avut.

Am împărțit marțipanul în două, pentru cele două aripi: MARE GREȘEALĂ! Evident că nu a ieșit aceeași nuanță. Am lăsat puțină pastă și pentru „corp” și buline pe aripioare.

Am scos tortul. L-am tăiat în două părți egale. Și hai să sucesc jumătățile invers. Da de unde! Nu încăpea fluturele pe platoul meu roșu pentru torturi. Ooooofff. Am improvizat: o tavă veche și urâtă de plastic, dar mare și plată. Acoperită cu folie de aluminiu și asta a fost.

Am luat la frământat o bucată de marțipan cu o linguriță suc de sfeclă și cu zahăr pudră. Am tot adăugat zahăr până am putut întinde o foaie uniformă pe blatul de lucru, foaie pe care să o pot și desprinde. Am îmbrăcat o jumătate de fluture.

La fel și la a doua.

Pentru corp, am frământat cu cacao până ce mi s-a părut suficient de închis la culoare, am întins cu degetele și am decupat cu cuțitul.

Din ce a mai rămas am format bulinuțe cu ajutorul ... degetelor :).


Iată și o felie:


Sursa: aici. Laura, mulțumesc încă o dată!

4 comentarii:

Laura spunea...

La multi si frumosi ani printesei tale!!!!!!
Te pup pentru ca i-ai ales "fluturasul" :) ...care, de altfel, ti-a iesit minunat, nu aveai de ce sa te ingrijorezi ;)

Irina spunea...

Mulţumesc ŞI pentru urări :).

Pupici!

Alexandra spunea...

Offf... ce-am pierdut...
:)

Irina spunea...

Recuperam, recuperam :))


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.