De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 13 decembrie 2009

Cornulețe cu rahat





Am folosit aluatul de la Plăcinte poale-n brâu.

Am folosit:
  • 3 ouă
  • 200 ml de lapte
  • 60 gr de iaurt (2 linguri)
  • 50 gr de drojdie proaspătă
  • 550 gr de făină (aproximativ)
  • 100 ml ulei
  • 70 gr de zahăr (6 linguri rase)
  • coajă de lămâie / portocală
  • 1 plic zahăr vanilinat
  • sare
  • rahat
Am făcut maiaua din drojdie amestecată cu o lingură de zahăr, una de făină, 4-5 linguri de lapte călduț. Am lăsat-o cam 10 minute.

Între timp am pus în cuva mașinii de pâine, în această ordine, restul de lapte, uleiul, un praf de sare, 2 ouă bătute puțin, iaurtul, restul de zahăr, zahărul vanilat, coaja de lămâie, făina.
Deasupra am pus maiaua cu drojdia deja activată.

Am setat programul de Aluat - frământare 15 minute.

Am lăsat apoi la dospit vreo jumătate de oră.

Am împărțit aluatul în 4 părți egale.
Din fiecare parte am întins câte un cerc pe care l-am tăiat în 8.
Am pus bucățele de rahat la baza lată și am rulat.

După ce am terminat de format toate cornulețele, am aprins cuptorul să se încingă și am mai lăsat la dospit vreo 15 minute.

Am uns cu cel de-al treilea ou, pe care l-am bătut bine.

Am presărat zahăr fin amestecat cu zahăr brun.
Iată și una din tăvi:
Am băgat la cuptor: 10 minute la treapta 3 din 8, apoi încă vreo 10-15 minute la treapta 1 din 8. (A durat mai mult pentru că am pus la cuptor ambele tăvi deodată).

Și iată cum arată și înăuntru:

Natalia este foarte încântată și de plăcinte și de cornulețe. Și pentru că aluatul se face foarte foarte ușor, le fac măcar o dată pe săptămână.




4 comentarii:

Miha spunea...

Niste premii te asteapta la mine pe blog! :)

Irina spunea...

Mulţumesc mult! Mă simt tare onorată să primesc premiu de la tine.

Ala Oancea spunea...

Frumusele cornuletele tale ! Mi s-a facut si mie pofta :)

Irina spunea...

Mulţumesc!
Te poftesc (măcar virtual) la unul :).


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.