De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 3 februarie 2012

Chec simplu



Acum cu gerurile astea de ne chinuie atât chiar îmi vine să mai îmblânzesc atmosfera vitregă (și să mai încălzesc și casa) într-un mod ... aromatizat :).

Și tot răsfoind diverse bloguri am dat de această rețetă la Laura Sava. (Dragă Laura, mulțumesc pentru a mia oară!). Am mai ajustat eu cantitățile pe ici pe colo și le-am transformat în gr / ml ca să îmi fac munca mai ușoară data viitoare. Pentru că e de repetat ....

Așadar, ca să obțin două checuri am folosit:
  • 4 ouă
  • 350 gr zahăr
  • 300 ml lapte
  • 200 ml ulei
  • 350 gr făină
  • 1,5 plicuri praf de copt
  • esență de rom
  • cacao (eu am pus 2 linguri dar e interpretabil; detaliez mai jos)
  • sare
  • rahat
  • nucă

Aluatul e atât de ne-pretențios că mai că nu apucase cuptorul să se încingă până a fost gata.

Mixat ouă cu zahăr și cu un praf de sare.
Adăugat ulei.
Adăugat lapte.

(Având acum mixer din acela cu picior și cu bol rotativ, îmi este mult mai ușor: în timpul mixării am amestecat făina cu praful de copt și am tapetat tăvile cu hârtie; la un moment dat mi-am amintit să aprind și cuptorul :P).

Adăugat făina amestecată cu praful de copt.

Apoi esența de rom (data viitoare voi încerca cu vanilie și cu coajă răzuită de lămâie sau de portocală).

Am distribuit cam 3/4 din aluat în cele două tăvi și în ce a rămas am pus cacao și iar la mixer.

Aici detaliez. Cantitatea de cacao depinde de mai mulți factori: cât aluat a rămas, în funcție de făina folosită cât de consistent este deja aluatul alb, ce fel de cacao avem la dispoziție, cât de tare place un aluat cu cacao consumatorilor... Eu am pus 2 linguri încărcate, dar nu chiar cu vârf. Aluatul rezultat a ieșit cam gros și cam greu de ... răsturnat prin curgere :), dar am reușit până la urmă.

Am presărat deasupra bucățele de rahat și de nucă.


La cuptorul încins la 180 grade (foc mediu) cam 15 minute, apoi încă vreo 35 la putere mai mică puțin (170).


Minunat!

6 comentarii:

Laura spunea...

Foarte, foarte frumoase ambele exemplare :P, te pup pentru delicioasa incercare!!!
Cu cacaua ai dreptate, e "grea" si tinde sa se ascunda pe fundul tavii :))
...dar cu toate astea, checurile tale arata absolut minunat!!!

Irina spunea...

Mulţumesc mult, Laura! Pentru învăţături, pentru aprecieri, pentru tot.

Trebuie să spun că se băteau turcii la gura alor mei :). M-am luptat cu ei să aibă răbdare să se mai răcească pentru a nu li se face rău!

Pupici

DiaMar bucataria galbena spunea...

Este foarte pufos si bun.Pup!

Irina spunea...

Este îngrozitor de bun! Doar gândul la cam câte calorii conţine mă mai domoleşte de la a-l devora :).

Mulţumesc pentru vizită, DiaMar!

RAMONA FLOREA spunea...

Daca vreti sa se scurga maiaua cu cacao de la final, adaugati putin lapte si amestecati bine si voila!!! Simplu!!!!

Irina spunea...

Multumesc, oricine ai fi :)))!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.