De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 22 martie 2012

Vegeta de casă





Provocarea Amei mi-a supus atenției în Martie un blog foarte interesant.

Atât de interesant și de activ încât cu greu am reușit să mă hotărăsc ce să prezint. Când decideam: asta fac, diseara achiziționez ingredientele și mă pun pe treabă ... apărea o nouă postare. Și mai spectaculoasă. Johanna, ești plină de ... Pasiune și culoare! Felicitări!

Timpul presant mi-a zis: e timpul să faci ceva, altfel o dezamăgești pe Ama :).
Și pentru că:
  • brusc aseară am realizat că e 21 martie
  • urla invidia în mine pe aparatul mamei de deshidratat
  • invidia a fost constructivă și m-a făcut să gândesc: eheheheeee, dar pot și eu :)
am purces la executarea Vegetei de casă.

Am scotocit prin congelator după legumele de grădină păstrate de astă toamnă:
morcov, țelină, albitură, ardei gras roșu și galben
Am adăugat o ceapă roșie și una albă, pătrunjel și mărar verde, sare de mare.

Am tocat verdeața și am amestecat-o cu sarea de mare.
Pe toate celelalte m-am străduit să le tai în felii cât mai subțiri. Vedeți în poză instrumentul folosit. Nu am lăsat legumele congelate să se dezghețe, că ar fi fost foarte moi și imposibil de tăiat. Probabil că e mult mai ușor cu legumele crude.
Oricum, ce vedeți în fotografia de mai jos am executat într-o jumătate de oră (cât s-au copt niște muffins cu dulceață).
Am băgat în cuptorul setat la 50 de grade, opțiunea cu ventilație și am lăsat ușa întredeschisă. Această operațiune a început aseară la ora 20. Pe la ora 22.15, după ce am amestecat de vreo 4 ori la intervale regulate, am scos verdeața. Era uscată. M-am culcat liniștită după ce mi-am pus ceasul să sune la ora 0.00 când m-am trezit și am închis cuptorul (Power adică; pe ușa de la cuptor nu am închis-o :) ).

Dimineață am descoperit asta:
Am pus totul în recipientul de la blenderul vertical și am așteptat să se trezească toată lumea.


Am blenduit până la fărâmițare și asta am obținut:


Diseară clar fac o ciorbiță :).

P.S. Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu socoteala de ... acasă de data asta. Ciorbiță nu am mai făcut din cauza (sau datorită, mai degrabă) unei distracții maxime cu copiii - am avut musafiri mici. Mulți musafiri mici :).
Dar am făcut niște spaghete cu un sos foarte rapid. La care am folosit vegeta. Când am deschis borcănelul, să leșin de aromă, nimic altceva. Iar gustul pe care l-a dat sosului: neprețuit!

6 comentarii:

Fancy Cake spunea...

Trebuie sa incerc si eu. Ai avut multa rabdare!

Irina spunea...

Bună, Fancy Cake! A fost mult mai ușor decât am avut impresia inițial.

Nu știu cât rezistă fără să se strice, dar la toamnă ar merita făcută o cantitate mai mare din tot ce se găsește prin grădină ....

Pupici!

AlinaS. spunea...

Chiar zilele acestea ma gandeam la o vegeta de casa. Pare tare meticulos, ai avut multa rabdare. Multumesc de reteta!
Seara buna!

Unknown spunea...

Irina, ma bucur ca ai incercat vegeta, eu as sta tot timpul cu nasul in borcan cand gatesc.
De tinut sa sti ca tine ceva timp, dar depinde cat de des o folosesti, mie un borcan de 250 gr mi se termina cam in 2-3 luni.

Irina spunea...

Bună, Alina! Mulțumesc pentru vizită!
Ar trebui să încerci, chiar nu e deloc greu.

Ba cred că ar merge răzuirea rădăcinoaselor înainte de uscare. important este să fie bine întinse pe suprafața de uscare.

În rest ... nu e nimic de făcut, cuptorul face singur toată treaba :).




Johanna, mulțumesc tare mult! acum sunt ca un copil care a primit pantofi noi. Folosesc vegeta la orice. Piure-ul de cartofi: o aromă fantastică. Pasta de brânză dulce: am ras 500 gr în două seri. E minunată vegeta ta. Așa că nu va apuca nici o lună, darămite 2-3...

Irina spunea...

Ady,
nu aș putea să scriu despre suferința voastră. Ar fi ca un articol de ziar totalmente imparțial. Numai voi puteți transmite cât de important este orice ajutor pentru voi.

Dumnezeu să fie cu voi! Sănătate multă mamei tale!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.