De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 22 septembrie 2009

Mașina (mea) de făcut pâine

Nu știam dacă să vă povestesc sau nu istoria mașinii mele de pâine. Dar cum deja devine epopee, mi-am zis că poate ajută pe cineva să o fac totuși...

Totul a început mai demult când, „răsfoind” eu forumurile culinare, am citit despre cât de minunată sau de îngrozitoare e mașina de pâine în casă. Eu am decis că sunt de partea celor cu minunată și i-am spus soțului meu că mi-aș dori așa ceva.

Ei bine, ai grijă ce-ți dorești că s-ar putea să ți se întâmple.

De ziua mea, alături de multe alte daruri minunate, am primit teoretic și o mașină de pâine. Practic am fost împreună a doua zi și am ales una. De la un magazin situat aproape de casă, în ideea că dacă i se întâmplă ceva cât e încă în garanție să pot rezolva repede.

Am ales și m-am ales cu un Moulinex OW 5003. În plus față de alte două feluri de mașini, aceasta avea opțiune de făcut baghete.

Buun!

Plătit. Garantat. Cărat până acasă. Despachetat.

Surpriza 1: o carte minunat editată, cu poze, cu muuuulte rețete de pâine, chiar și de prăjituri. În TURCEȘTE :((.

Surpriza 2: nu exista varianta în românește :((, nici minunat nici groaznic editată.

Sfântul Google. Nu am găsit mare lucru. Doar o mențiune pe un blog culinar și muuuulți cititori care cereau gazdei (sau cui are) respectuos să le trimită și lor varianta în românește. Am făcut-o și eu. Într-un final, am primit cartea scanată (editată la fel de minunat, dar nu pentru toți posesorii mașinii se pare).

Cine are nevoie, lăsați o adresă de mail. V-o trimit cu mare drag.

Surpriza 3: foarte tare mășinărie. Am folosit-o chiar și de două ori în aceeași zi. Îmi salvează foarte mult timp. Prefer să pregătesc aluatul (frământat și dospit) la mașină și să coc pâinea în cuptorul clasic. Dar când e criză mare de timp iese bună și pâinea coaptă în mașină.

Până la Surpriza 4 m-a ajutat la următoarele:





Surpriza 4: pe 11 septembrie (fatidică zi) dimineața am făcut aluatul pentru 2 porții de pâine. Seara am pus toate ingredientele pentru niște gogoși. Am programat. Start și ... nimic. Programul mergea, paletele de frământare nu. Am încercat tot ce mi-a trecut prin cap (anulat, modificat program, scos cuva și învârtit toate cele cu mâna, nici nu mai țin minte ce am făcut.

Așadar: mașina mea s-a stricat la nici o lună de la achiziție :(( :(( :((.

Zic: ei lasă că e aproape magazinul. Rezolv repede. Înhaț mașina și plec cu ea. La magazin ...

Surpriza 5: pentru service trebuie să merg în altă parte. Unde? Exact în partea opusă de oraș. Adică să traversez Bucureștiul... Maaaaamăăăăăă maaaaamăăăăă, cum zice Natalia.

Am plecat în concediu fără să rezolv problema.
Am revenit din concediu. Și ieri am făcut excursia până în Băneasa. Mi-au zis că durează cam o săptămână.

Surpriza 6: azi pe la ora 11 am primit sms să merg să îmi iau aparatul.

Mâine voi face acest lucru. Există mai multe variante: să fie reparată, să nu poată fi reparată și să îmi dea o hârtie cu care să primesc una nouă, să nu fie reparată și nici să nu mi-o schimbe nimeni.

Revin cu:
Surpriza 7
Am revenit! Am mașină funcționalăăăăăăă! Azi a făcut o porție de pâine, mânca-o-ar mama pe ea. Pe pâine, adică :P.

Am întrebat la service ce a avut (motorul ars și o curea nu știu de care a necesitat schimbare) și dacă ne revedem peste o lună (mi-a zis omul că speră că nu).

De asemenea, am întrebat care ar putea fi cauza. mi s-a răspuns cu o întrebare: ați făcut pâine neagră doar cu făină neagră? Ei bine, nu. Nu mai țin minte sigur dacă am făcut vreun aluat mai tare la ea, mai dur, dar nu cred.

Asta a fost soarta!

Sper din toată inima că aici se încheie epopeea!


4 comentarii:

Monica spunea...

Tare sunt curioasa sa stiu care este cea de-a saptea surpriza...masinuta mea acusi implineste anul si merge binisor .Sper sa nu dea ortul popii dupa ce expira garantia.
Ii doresc masinii tale ....insanatosire grabnica ...hahaha. Asteptam vesti bune .

Irina spunea...

Mulțumesc, Moni!
Iată că s-a încheiat povestea. Speeer!

Multă baftă să nu ai și tu o poveste ca a mea!

Lila spunea...

Eu mi-am cumparat un Moulinex Home Bread Baguette and Co OW6000. La mine s-a stricat dupa 2 utilizari ... nici nustiu ce sa spun sint foarte dezamagita ... pentru ca mi-am dorit-o foarte mult si am dat si un ban destul de maricel , painica a iesit foarte gustoasa dar nu m-am asteptat sa se strice chiar atit de repede ... acum tre sa o dau sa mi-o repare si cine stie de cite ori inca se va mai strica :(Acum citind mai multe forum-uri vad ca 70 la suta se strica :)) vreau doar sa intreb daca s-a mai stricat de atunci ?

Irina spunea...

Bună, Lila, și la mulți ani! Îmi pare rău pentru experiența ta neplăcută. Nu, nu s-a mai stricat de atunci. Sper să se rezolve și la tine situația.
Sărbători fericite în continuare!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.