De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 26 mai 2009

Prăjitură cu căpșuni și cu lămâie

Foarte foarte aromată. Dulce dulce. Foarte bună în doze mici.

Aaaa, și foarte ușor de executat.

Am folosit:
  • 115 gr unt (la temperatura camerei)
  • 160 gr + 30 gr de făină
  • 50 gr + 230 gr de zahăr
  • 4 ouă
  • 5 gr praf de copt (1/2 de plic)
  • 240 gr de căpșuni (le-am cântărit curățate și scurse de apă)
  • 2 lămâi
  • sare

Am pus cuptorul la încins.
Blatul l-am făcut cam în 15 minute. Untul moale l-am mixat la viteză maximă cu 50 gr de zahăr fin timp de vreo 10 minute, până a căpătat un aspect de cremos spre spumos așaaaa. Apoi am cernut 160 gr de făină cu un praf de sare și am continuat cu mixerul la prima viteză de data aceasta pănă când s-a omogenizat și au început să se formeze biluțele de aluat.



Am adunat totul cu spatula și am întins aluatul în tava unsă cu unt folosind ... palmele și răbdarea. Am încercat să fac foaia cât mai uniformă.

Am lăsat 20 de minute la treapta 1 a cuptorului.




Între timp am făcut partea cremoasă a prăjiturii. Am pregătit ingredientele și robotul și de aici a mai durat 5 minute. Am pus pe rând, mixând după fiecare:
  • căpșunele
  • 230 gr de zahăr + sucul de la cele 2 lămâi + 3 lingurițe de coajă de lămâie
  • 4 ouă
  • 30 gr de făină + praf de copt + un praf de sare

Am turnat totul în tava proaspăt scoasă de la cuptor și am băgat-o la loc, lăsând încă 30 de minute la același foc.

Când am scos prăjitura, am avut senzația că nu e făcută :)). La suprafață arăta aproape la fel ca atunci cand am băgat-o în cuptor. Pe margini se observa că e coaptă.Am lăsat-o să se răcească. Am băgat-o cu totul la frigider. Și dimineață am tăiat-o.

Sursa: aici.



2 comentarii:

Alexandra spunea...

De unde ai atata energie???? Si ma setasem sa iti cer doar poale-n brau cand vin la Bucuresti, da' deja mi se pare ca incep o lista....

Irina spunea...

Bineeee. Sa trimiti lista inainte :))


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.