De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 4 iunie 2009

Ciorbă a la grec

E o ciorbă foarte gustoasă, de care mi se face poftă din când în când.
Şi porţia Nataliei. Ca să o poată apuca mai uşor cu linguriţa, i-am pus pâine în ea.





Am căutat eu prin congelator şi am mai găsit nişte carne de pasăre de ţară. Şi asta i-a fost soarta!
Aşadar, etapa 1:

  • carne
  • ceapă întreagă
  • ţelină
  • patrunjel rădăcină
  • păstârnac
toate au ajuns în halul ăsta şi au sfârşit la fiert într-un litru şi jumătate de apă, împreună cu o linguriţă de sare şi o jumătate de linguriţă de piper.
Şi au tot fiert până ce intra furculiţa în carne ca prin brânză (vreo 40 de minute în cazul ăsta). Când folosesc pui din comerţ e muuuuuuult mai rapidă partea asta a procesului. De aceea şi pun doar un litru de apă în acest al doilea caz.
Buuuuuun!
Scot ceapa şi mă descotorosesc de ea.
Scot şi carnea şi o măcelăresc.
O împrietenesc cu un morcov tăiat şi cu 50 de grame de orez spălat bine.
Le arunc pe toate înapoi în oală şi le las să fiarbă bine (20 de minute au fost suficiente de data asta).
Între timp, frec 2 gălbenuşuri într-un castron mai mare, adaug 200 grame de iaurt (acum am folosit iaurt pentru că era pasărea foarte grasă; altădată am folosit smântână) şi apoi 200 ml de lapte şi amestec bine.
Când sunt fierte morcovul şi orezul, trag oala aproape de castron, iau cu un polonic zeamă fierbinte şi torn câte puţin în castron, amestecând încontinuu. Astfel nu se coagulează oul. Când trebuşoara din castron se face şi ea fierbinte, torn totul la loc în oală, pe foc mic. Adaug suc de lămâie, de data asta a mers o lămâie întreagă, că era cam pipernicită, şi nici nu era din aceea de zeamă. Acum a trebuit să mai adaug şi sare.
La momentul servirii, toc cu nesaţ pătrunjel verde şi îl presar deasupra. Pentru gust şi imagine :).
O bunăciune!
Au ieşit 4 porţii sănătoase.
Sursa reţetei: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.